Gå til innhold
Arkivverket

[#15423] Anne Dorthea Larsdatter (Larsen) f. 14.4. 1847 i Bergen (Korskirken)


Gjest Signe Marie Solheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Signe Marie Solheim

Kan noen hjelpe meg å finne ut hvor hun ble av?Det kan være at hun giftet seg med en som het Johannes Andreas Nilsen i 1875 (Aarstad), men så forsvinner hun for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

I følge VRI på familysearch.org giftet hun seg 24. mars 1875 i Årstad med Johannes Andreas Nilsen (hhv. 28 pg 23 år gamle). Hennes far er oppgitt til Lars Mathias Hallesen Hethai, som vel er avskriftsfeil for Lars Mathias Hatlesen Helten: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=doep1816&variabel=0&postnr=8555&fulle=true&spraak=n>LenkeDet er muligens de vi gjenfinner i Bergen i 1900:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Ja, det er nok riktig! Tusen takk! Hennes fars navn var forøvrig Lars Martin Atlesen (Hellen), men noen ganger ble det så forvansket som her. Hvis jeg kan plage deg litt til, så lurer jeg på om den Kristi Johannes. (24) som jeg finner på samme adresse som dem i 1891, kan være deres datter? Nei, det kan vel ikke det? Kanskje hans datter? (Jeg vet ikke hva FL står for...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Denne Kristi Johannesdatter er enke og født i 1824.FL: losjerende, hørende til familien (ikke nødvendigvis slektning!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.