Gå til innhold
Arkivverket

[#15434] Klaudius Magnus Pedersen fra Stange (Løiten??). Født 1831


Gjest Nina Møller Nordby
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

Klaudius emigrerte, men det kan jeg 'alt' om. Hans slekt sier han er født 1831 og kom fra Stange. Finnes det flere steder enn Stange på Hedemarken? Og ble han født på Stange, eller bodde han bare der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Ah takk, så var det Stange på Hedemark. Jeg har søkt, men fant ham faktisk ikke. Noen ganger gjør det ikke utslag.Men er det noen som kjenner mer til denne Claudius's foreldre og søsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Claudius Magnus Pedersen født 29.08.1831 på Presteaasen under Stange Prestegård, døpt i Stange kirke 12.09.1831. Foreldre Peder Svensen og Marthe Pedersdatter. Ektefødt. Faddere: Provstinde Olava Margrethe Heltberg, Jomfru H:T: Heltberg, Jomfru Margrethe Sophie Sabine Herre, Lensmand Elias Heltberg og Student Christian Heltberg. (Stange Mini 9 1826-1835 2/9 f.60 no.112)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Takk Geir! Nå er det noen i Amerika som blir gla'e. Til sommeren skal familien gjøre sitt første besøk i Norge etter Claudius og familien emigrerte.Er det noen som er i slekt med denne Claudius hadde det vært toppers også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Dette er hva jeg rekker ikveld:Viet 18. mars 1831 i Stange kirke, Ungkarl Peder Svendsen Wold af Stange Præstegaard og Pigen Marthe Peders Datter Stange Præstegaard. Fedre Svend Pedersen og Peder Andersen. Han er født i Romedal og døpt 9. februar 1783. Hun er født på Toten og døpt 29.08.1802. Forlovere var Klokker E. Frostad og Engebret Kjelsen Stange Præstegaard. (Klokkeren heter forresten Erich). (Stange Mini 9 1826-1835 6/9 f.266 no.9).Toten kirkebøker har jeg ikke, og Romedal begynner med Klok først i 1785 og Mini i 1799. Du finner ham på Goustad østre i Romedal ved FT 1801, sønn av husmann med jord Svend Pedersen og Elie Larsdatter. Søsteren Kirsti finnes imidlertid (Romedal Klok 1 1785-1794 1/2 no.30) døpt 20.03.1788, foreldrene bodde da på Løchenstuen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.