Gå til innhold
Arkivverket

[#15447] Efterlyser Marius Andreassen f. 1882


Gjest Helen Tennberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Helen Tennberg

Hei, Jag hjälper en släkting i Canada att söka sina norska rötter. Jag undrar om någon kan hjälpa mig att hitta Marius Andreassen född 1882 (?,tror jag, beräknat på den ålder som står i immigrationsregistret i Canada), var gift med Olava f. 1881 (?). De emmigrerade till Canada och kom till Halifax, Nova Scotia den 11/3 1927. Med sig hade de sina två döttrar Martha Olivia f. 20/9 1903 och Elvira Marie f. 11/7 1905. De bosatte sig i Vancouver. Marius och Olava återvände till Norge omkring 1932. Jag har inga uppgifter på vart de var födda eller var de bodde när de kom tillbaka. Martha och Elvira stannade kvar. Elvira gifte sig med min morfars bror. Kan någon vara snäll och hjälpa mig? Jag förstår ingenting av alla fylken och orter som finns i Norge... Vänliga hälsningar Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C Ludvigsen

Her har jeg fire kandidater som er født 1882:Nr1:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f00421.wc2&variabel=0&postnr=1015&fulle=true&spraak=n>Lenkenr2: Lenkenr3:LenkeNr4: LenkeMen det er jo ikke sikkert han er født 1882, da jeg har forstått at immigrasjonsprotokollene ikke er så bra... Jeg presiserer at jeg tok et GROV-søk... Det betyr at jeg kan ha oversett noen.tok en 'grovsøking' på emigranter over Kristiania (Oslo) og fant ingen perfekt match der. Nærmeste var :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Tennberg

Tack Torunn, Det kan vara noen av de du funnit. I immigrationsprotokollene stämmer barnens ålder, så jeg håper att det stämmer for de voksne også. Går det att finna ut om noen av disse gifte sig før 1903, (da första dattern føddes), med en Olava? Jeg vet helt sikkert att de kom till Canada 1927, enligt Elviras datter.Hilsen Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Tennberg

Hei Laila, Jag vet inte riktigt, men detta hittade jag i protokollene i Canada (namnet är felstavat, förmodligen av skeppspersonalen):Surname: Amdreassen Given name: Marins Age: 45 Sex: M Nationality: Nor Date of arrival: 1927/03/11 (YYYY/MM/DD) Port of arrival: Halifax , Nova Scotia Ship: TUSCANIA , Anchor Reference: RG76 - IMMIGRATION, series C-1-b Volume: 1927 volume 3 Page: 36 Microfilm reel: T-14808Surname: Amdreassen Given name: Olava Age: 46 Sex: F Nationality: Nor Date of arrival: 1927/03/11 (YYYY/MM/DD) Port of arrival: Halifax , Nova Scotia Ship: TUSCANIA , Anchor Reference: RG76 - IMMIGRATION, series C-1-b Volume: 1927 volume 3 Page: 36 Microfilm reel: T-14808Surname: Amdreassen Given name: Elvira Age: 21 Sex: F Nationality: Nor Date of arrival: 1927/03/11 (YYYY/MM/DD) Port of arrival: Halifax , Nova Scotia Ship: TUSCANIA , Anchor Reference: RG76 - IMMIGRATION, series C-1-b Volume: 1927 volume 3 Page: 36 Microfilm reel: T-14808Surname: Johnsen Given name: Martha O. Age: 23 Sex: F Nationality: Nor Date of arrival: 1927/03/11 (YYYY/MM/DD) Port of arrival: Halifax , Nova Scotia Ship: TUSCANIA , Anchor Reference: RG76 - IMMIGRATION, series C-1-b Volume: 1927 volume 3 Page: 34 Microfilm reel: T-14808 (Martha var änka, därför hette hon Johnsen)Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Helen, jeg foreslår at dere bestiller de papirene fra immigrasjonen, og ser hva som står der.Jeg har ingen kjennskap til kilder osv i Canada, men det bør vel stå i enkelte kilder hvor folk kommer fra! Jeg synes kanadiern bør begynne i sitt land først. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.