Gå til innhold
Arkivverket

[#15449] Ole Thronsen og Margrethe Pedersdatter, gift i Strømsø kirke 12.7.1807.


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Kan noen hjelpe meg med opplysninger rundt aner og etterommere for disse to?Jeg mener å ha rimelig kontroll med Margrethe Pedersdatter - alt peker i retning av at hun ble født på Lysaker (Nedre Eiker) 24.8.1775 av foreldre Peder Madsen og Mari Hansdatter. (Tar gjerne imot korreksjoner hvis noen vet noe annet!)Ole Thronsen, derimot, dukker ut av tåka i 1807. Han dør på Wivelstad eie i Lier 60 år gammel hvilket peker i retning av at han ble født rundt 1770, men utover det er jeg blank. (Margrethe Pedersdatter dør samme sted i 1840).Så langt jeg har funnet fikk de to barn: 1) Karen, dpt i Strømsø krk 1.11.1807 og 2) Tron dpt i Skoger krk 27.11.1811.Karen ble gift med Johan Olsen Heggum fra Røyken (f.1805) og Tron ble gift med Oline Nilsdatter fra Lier (f. 1807, nevnt i mitt innlegg om navnet Stockfledt her i DA (#12293)).Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Halvor Aaby

Det er sannsynlig at Ole er den Ole Thronsen som i 1801 er gårdsdreng på Danvik, Strømsgodset, 30 år. Men dette hjelper vel ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.