Gå til innhold
Arkivverket

[#15450] Karl Oscar Johnsrud, fra Indseth, utvandret 1904


Gjest Terje Berger
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Berger

Karl Oscar Johnsrud 5 år i 1904 fra Indseth ankom til Ellis Island 19.juni 1904 fra Southampton med 'St Louis' Hadde 2 brødre: Laurits Gotfred Johnsrud, 2 år i 1904 Thorvald Henry Johnsrud, 0 år i 1904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Nina Møller Nordby

Da er det nok faren som drar i forkant i 1903 LenkeDet hadde vært fint om du hadde gitt litt flere opplysninger en dette. Foreldre, søsken, gårdsnavn, når og hvor emigrerte hvem, linker etc.Hva vet du om deres liv i Amerika. Finnes det noen gammel familiebible, bilder etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Her er manifestet du viser til, og ut av linje 2,3,4 og 5 ser vi at mor og barneflokken skulle til nettopp sin far Nicolai i Elk River, Minnesota. Han betalte også for overfarten-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Berger

Til Nina Møller NordbyJeg vet ikke så veldig mye om mr.Johnsrud. Oscar Johnsrud (uten Karl) dukker opp i Eugene, Oregon i May 1927 da han omkommer i en brann. Han er da gift med Thelma May Scott. De får en sønn i 1924. Jeg regnet ikke med at svarene skulle dukke opp så fort. Om jeg er heldig, skal de finnes en fødselsattest i Florida etter sønnen fra 1924.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Jeg må nesten spørre om hva du er på jakt etter? Hans fortid, søsken, foreldre e.l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Berger

Jeg er på jakt etter både historien i Norge men også familien i USA.Mr.Johnsrud er den biologiske bestefaren til min amerikanske kone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Aha :-)) Thelma og sønnen skal da finnes i 1930 tellinga, men den har du kanskje oversikt over? Hva het sønnen?Så du vet ingenting mer enn det som fremkommer av manifestet, Elk River i Minnesota?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Berger

Jeg vet alt om slekten til Thelma May Scott. Det er en 'finere' famile med mye dokumentasjon. Sønnen er Richard Dean Murphy. Født Oct-16-1924.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Terje! Var det denne karen du 'snakket' om i går?Så Thelma og Oscar var altså ikke gift når unge Richard ble født da? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Familysearch IGINicolai Olaf Thorwaldsen JohnsrudBirth: 20 MAY 1872 Of, Oslo, Akershus, NorwayDeath: 10 JAN 1949 Los Angeles, Los Angeles, CaliforniaBurial: 13 JAN 1949 Inglewood Park Cem, , , UsaParents: Father: Thorwald Christiansen - mother: Hannah Nicholine JohnsenMarriages:Spouse: Kjersti LudwigsenMarriage: 10 DEC 1895 Trondheim, Sor Trondelag, Norway-----Nå har du stedet hvor faren døde iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

En annen ting, hvor møttes Thelma og Oscar? (hvor ble de gift?) Dette er vesentlig for å finne dem ett elelr annet sted for å ha et utgangspunkt.(jeg finner ikke noen Johnsrud som passer i 1910-census! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Øhhhhh nå har jeg funnet det meste...... det tar bare litt tid å histe det opp her. Vent noen minutter så skal du faktisk få det meste. Bare jeg ikke 'forlover' meg nå :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Du tror det ikke før du får se det. Ta det med en klype salt da. Men din kone må jo ha slekt ett eller annet sted i Amerika vil jeg tro siden noen er godt oppdatert. Familysearch - family group recordsHusband Nicolai Olaf Thorwaldsen Johnsrud PedigreeBirth: 20 MAY 1872 Of, Oslo, Akershus, NorwayMarriage: 10 DEC 1895 Trondheim, Sor Trondelag, NorwayDeath: 10 JAN 1949 Los Angeles, Los Angeles, CaliforniaBurial: 13 JAN 1949 Inglewood Park Cem, , , UsaFather: Thorwald Christiansen - Mother: Hannah Nicholine Johnsen-----Wife Kjersti LudwigsenBirth: 01 MAR 1876 Of, , , NorwayMarriage: 10 DEC 1895 Trondheim, Sor Trondelag, NorwayDeath: 21 MAY 1916 Castor, Alberta, AlbertaBurial: 23 MAY 1916 Caster,Acadia, , , AlbertaFather: Loge Ludwigsen, Mother: Ingeborg Harvind-----Children1. Joseph Emanuel Johnsrude Pedigree MaleBirth: 1897 Oslo, Akershus, NorwayDeath: 18982.Carl Oscar Johnsrud Pedigree MaleBirth: 03 AUG 1899 Oslo, Akershus, NorwayDeath: 29 JUN 1927-----3. Laurice Godfred JohnsrudBirth: 02 MAY 1902 Oslo, Akershus, NorwayDeath: 23 NOV 1954-----4. Unavailable Pedigree5. Unavailable Pedigree-----6.Victor Alvin Johnsrud Pedigree MaleBirth: 03 MAY 1908 Douglas, Ward, North DakotaDeath: 18 FEB 1917-----7. Unavailable Pedigree8. Unavailable Pedigree9. Unavailable Pedigree

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Næhhh nå klarte jeg ved en feil å lukke hele greia.Datakløne!!Men gå inn på Familysearch og let opp familien på nytt. Det ligger mer der på hvert av barna, og forhåpentligvis navnet på den som har gitt opplysningene også.Som jeg trodde har de vært en tur innom Canada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Jeg regner med at du jo selvsagt har denne, Terje, men tar den med allikevel:Name: Johnsrud, Oscar C. County: Lane Death Date: 29 Jun 1927 Certificate: 270-------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Kjente du til alt dette fra før????Lauritz ble gift 23 SEP 1925, hustru ikke oppgitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Berger

Nina.. nå har jeg fått så mye at jeg kan spore opp levende mennsker. Lengere bakover i historien kommer senere. Du er en knupp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Takk, men knuppen er nok den som har bidratt med det hele :-))Vil vel kanskje tro at det er en etterkommer av Laurice Godfred Johnsrud. Vet ikke jeg, men kanskje de kan oppgi hvem som har gitt opplysningene......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.