Gå til innhold
Arkivverket

[#15450] Karl Oscar Johnsrud, fra Indseth, utvandret 1904


Gjest Terje Berger
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Berger

Det nevnes i dokumentet fra Ellis Island at Kjersti kom fra Kvikne (Inset). Det blir enten Kvikne i Innset, eller Innset i Kvikne. Innset kirke i Kvikne ligger presset helt opp i grensa mot Sør Trøndelang.På gården Smedhaugen i Inset sogn, Kvikne prestegjeld finner vi i 1865: Lage Ludvigsen, 30 år Ingeborg Olsdatter, hustru, 30 år Ludvig, 3 år Ole, 2 år Ludvig Fredriksen, 57 år, far til Lage Karen Evensdatter, hustru, 60 årFamilySearch forteller om Loge Ludwigsen og Ingeborg Harvin. Laila rota videre og mener at all informasjon inkludert Joseph Emanuel er donert av slekten. Men der ble det stopp. Kan da forklares hvorfor Josef skrives med -ph, og Ludvig med -w.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Terje Berger

Jeg sa ikke at Kvikne prestegjeld ligger i Tynset kommune, i Hedmark. Smedshaugen ligger oppe i skaukanten, vest for riksvei 30. Jeg fant det med hjelp av kartet på www.telefonkatalogen.no Der får man også massevis av treffer på Jonsrud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Terje! Som jeg tidligere har skrevet i denne tråden, og som jeg faktisk holder med Geir om. Her må det sterkere lut til! Og den må komme fra din side av dammen. Nå må du brette opp armer og bein og begynne å jobbe!Du må finne. fødselsdato på K.o. Den står på dødsattesten, som jeg fant i indexen innlegg 212. Når Thelma og K.O. gifter seg, vil det stå hans fars navn. Denne vielsesatteesten må finnes ett eller annet sted. Barn født i FL.i hvertfall fødselsdatoen. Terje, du har ikke med en eneste tøddel bekreftet noe av det vi har funnet med noe dere vet fra før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Terje, man kan bruke navn som man har vett på. FAndrew Foss bodde ikke på Foss gård, men i FOSSVEIEN!!! i oslo!Jeg sier igjen, som jeg sier til alle som kontakter meg for å finne familie. Begynn på den siden av dammen du er. Ikke engang i Canada skal du begynne. Du skal finne dødsattesten på Karl Oscar Johnsrud, hvor hans fødselsdato vil komme. Du skal også finne dødsattest/evt. obit på hans eventuelle far i California. Du må begynne med det du vet! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Berger

Bekreftelser.... Den informasjonen jeg hadde fra begynnelsen var meget mager. Stort sett at K O Johnsrud omkom i en brann i 1927, var fra Norge, og han kom til Oregon via Canada og Washinton State. Svigerdattra til KO bor i Florida (hu er mi svigermor) har bekreftet noen av opplysningene via telefon. Jeg regnet med at KO var født ca.1900. Jeg fant litt mer via Ellis Island. Nå er det jobben min å få bekreftet alt med hjelp av attester av ymse sort. FamilySearch forteller noe om donering etter 1991. De menneskene må jeg få tak på. Takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Siden K.O. har vært i Canada, ser det jo tilforlatelig ut, men Terje,har du sett dødsattesten hans, eller noe annet som bekrefter fødselsdat0` Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.