Gå til innhold
Arkivverket

[#15457] Etterlysning -Lars Larsen Litlere fra Voss


Gjest Åsgeir Litlere
 Del

Recommended Posts

Gjest Åsgeir Litlere

Lars Larsen Lillere eller Litlere var født 22. april 1833 på Litlere på Voss. 1850 reiste han til Usa. I følge et brev han skriver før han reiser i krigen i 1862 er han gift med Elaisa Louiston og har to barn; Jørgen og Christine Cunely. Foreldrene hennes bor i Cincinati i Ohio. Så forsvinner han. Kan noen finne disse barna og eventuellt videre slekt i USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Viksund

Ifølge Solem Swiggum and Austheim ship index var Lars Larsen Litlere, passasjer nr 110 på briggen Nordlyset som ankom NY July 11 1850. Hvordan fant dere frem til den videre slekt ?JEG HAR EM HEL DEL EMIGANTER FRA VAKSDAL SOM REISTE MED bJØRVIN I 1850 . hVORDAN SKAL JEG KUNNE SPORE DISSE VIDERE I USA ??MVH Erling Viksund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

I tema 13700 har jeg lagt en link til norske soldater i denne krigen. Kanksje du skulle lete litt rundt der etter Lars? Jeg finner ingenting på Litlere, men denne karen fant jeg. Er han interessant?-----LARSEN, Lars - From Vossevangen, Norway.Civil War: Private. Wounded.Post war: Lived at the Soldiers' Home in Milwaukee, Wisconsin (in 1907).Sources: ULVESTAD p304)-----Det kan jo hende at du kan finne spor av ham i databasen. Søk på navn eller kanskje på Voss som stedsnavn hvis du er heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.