Gå til innhold
Arkivverket

[#15468] En møller ,Andersen i Kristiania


Gjest Bjørg  Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg  Myhre

HEI! Skulle så gjerne komme i kontakt med etterkommere av denne familien som bor ihovedstaden i FT 1900, Nils, far ,mor Jørgine Helgesdatter fra Eiker, barna:Nanna Josefine,Constance Amalie, Anders Severinius, Sigrid Christense,alle med etternavn Andersen.De har sannsynligvis giftet seg og fått andre etternavn.Men jeg er i besittelse av et par bilder ,hvis jeg fikk vite litt mer ,ville det bli enklere å lete fram en mulig kontakt,er spent på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Bjørg  Myhre

Hei igjen Jeg prøver å finne denne Andersen familien,hustruen Jørgine kan også være kjent som Jahren som pikenavn.Vet noen hvordan jeg kan begynne å lete ?Er dødsfallsmeldingene delt i forskjellige soner på statsarkivet?Jeg har aldri vært på arkivet i Oslo , men jeg besøker jevnlig det i Kongsberg.....hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Bjørg! Du bør besøke Oslo Byrarkiv! Der har de kommunale folketellinger fram til 1942!Bergensgate ligger forresten på Sagene. Kanskje du har flaks, at jentuten giftet seg der?Dette kan være da kanskje være en aktuell kirkebok: Sagene, Mini5 1898-1911 Konf. til 1909. Vigde. Borgerlig vigde til 1912.(du kan prøve å få lånt den inn til biblioteket ditt)men, selvsagt, de kan jo ha flyttet.en annen ting, Andersen var da ikke møller, han jobbet på Spikerverket!? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Bjørg  Myhre

. HALLO.Siden sist har jeg vært på arkivet og fant disse opplysninger i dødsfallsmeldingene til ei søster av Jørgine som er moren. Det er fra 1924 og både Jørgine og mannen er døde.Andersen hadde jobbet som vever iKr.Ania.Hva som står om barna: Ragnhild er enke etter Hermandsen i Nydalen. Anna er gift. Anders Andersen presser i Kr.ania. Amalie er ugift i Kr.ania. Sigrid er Gift i Kr. ania. En pike døde som liten . Linken ovenfor stemmer nok. En fetter Aleksander Hansen, er inspektør og bor Herman Forsgt 20i Oslo på 20 tallethILSEN Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Bjørg  Myhre

Hei. Kan noen fortelle meg hvilke kirkebøker jeg bør låne for Oslo? Jeg er usikker på inndeling i hovedstaden så jeg vet ikke hvor Bergensgata er. Det heter vel sånne bynavn på gatene på Grønland?....Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.