Gå til innhold
Arkivverket

[#15472] Født i Haugesund - døde i Hamre/Hordaland


Gjest Marit Monsen Bolset
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Monsen Bolset

Søker opplysninger om Ingeborg Aselina Halvor/Haldorsdatter f.1851/53 i Haugesund. Giftet seg med skipstømmermann Ole Sjursen Dale/Fugledal fra Hamre/Osterøy. Paret bodde en tid i Haugesund. De 3 eldste barna ble født her, det første i 1874. De 5 neste barna ble født i Hordaland, det siste i 1897. Kan noen hjelpe meg med å finne ut om - og event. når Ole og Ingebor Aselina ble gift i Haugesund? Hvem var Ingeborgs foreldre? Mvh Marit M Bolset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Familysearch: Gift 6/11 1873 Skaare i R. Ole Sjursen og Ingeborg Aaseline Halvorsdt.Ingebor Aseline f.4/10-26/10 1851 Skaare i R., foreldre Halvor Haaversen og Inger Aslagsdt.Jeg finner ikke disse 2 gift, så kanskje Ingebor er et såkalt uekte barn. Men alt dette må sjekkes mot kirkebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Monsen Bolset

Takk Berit! Jeg fant familien i folketellingen 1865 for Haugesund. Fløtmand Halver Haaversen og hans kone Inger Assersdatter. Ingeborg er her 15 år, søsteren Maren er 17 og broren Niels er 10 år. Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.