Gå til innhold
Arkivverket

[#15479] Hans Edvard Pedersen f. 1863, Flugin, Nord -Odal


Gjest Ena Hovden
 Del

Recommended Posts

Gjest Ena Hovden

Leter etter noe om Hans Edvard Pedersen f. 1863, Flugin, Nord-Odal. Han skal ha bodd i Litchville, Nord-Dakota. Dette er det jeg vet om ham. Hadde også en niese boende hos seg en stund, hennes navn var Ragna Hansine,til hun giftet seg.Kan ikke finne ut når han skal ha emigrert. Noen som klarer å finne ham, jeg klarer det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei, sidan du ikkje har teke med linken til kvar/kven/kva, så tippar eg at dette er rette gutten?LenkeVisst ikkje så må du retta det..Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Hvor har du opplysningene dine fra, hvilke kilder?? Og hva het niesen til etternavn, hvor gammel var hun, hvor kom hun fra?Stort sett alt; foreldre, søsken, gårdsnavn, emigrasjonsår etc. ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Her er nok Hans Edvart på gården Flygind i 1865 LenkeFaren heter Peder Amundsen og moren Karen Sørensdatter-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ena Hovden

Uttalte meg vel som vanlig litt feil. Har funnet ham som barn,men det var når han emigrerte jeg ikke kan finne.Ellers så er det niesen som har skrevet at hun bodde hos sin onkel i Litchville, Nord-Dakota.Siden hun kom til Amerika i 1906 må det ha vært en gang mellom 1906 og 1910 for hun giftet seg i 1910.Hennes navn var Ragna Hansine Olsdatter/Olsen (Lensebakken). Har funnet henne . Har funnet flere som het Hans Pedersen, men det stemmer ikke med fødselsåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.