Gå til innhold
Arkivverket

[#15480] Soga um Jølst av Joleik


Gjest Barbara Lose
 Del

Recommended Posts

Gjest Barbara Lose

Jeg tenker å bestille Albert Joleiks 'Soga um Jølst', som kom ut i 1967 - vil jo ikke lenger plage dere med altfor mange spørsmål om mine aner fra Jølster ;-).Er denne boka fremdeles til salgs eller er den utsolgt? Hva slags norsk må jeg regne med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Den boka er snok utsolgt forlengst. Jeg kjenner tilfeldigvis den som kjøpte siste eksemplaret.Jeg har selv forsøkt å få fatt iden den, men dessverre uten å ha lykkes.Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Barbara Lose

Hei, takk for svaret. Det er svært synd at boka er utsolgt.Et eller annet sted har jeg lest at Jølster kommune planlegger å gi ut ei ny bygdeboka, men jeg vet ikke om det er riktig.Som Jan Frode Johansen skrev i sitt tema 15470 er det jo ikke bare tall, navn og datoer, men livene til menneskene bak navnet, som man er interessert i. Takket være SAB finnes det noen fine netutstillinger, artikler og sogår avskrifter - spesielt fra Jølster.Mvh. Barbara Lose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Ja, jeg er helt enig. Den boka er også mest å stole på. Også for meg ønsker jeg litt mer en bare de nakne tallene. Det må være litt samtidshistorie med.Beklager at det av og til går litt fort slik at der kom litt 'snok' og 'den' som ikke skulle være med.mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.