Gå til innhold
Arkivverket

[#15489] Ludolph (Lylef) Hamechen begravet i Bergen KK10/6-1745


Gjest Terje Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Skrolsvik

Jeg har han gift ca 1700 m. Ahl Echow. To barn notert i NK. 9/7-1700 Jan Henrich og 16/5-1702 Gotfrid. Noen som vet hvem som er Ahl Echow sine foreldre? Jeg har notert kun en Ahl (All/Ahlet)Echof i den tiden, men hun er gift med Abraham Wessel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vidar Øverlie

Terje,Det ser ut til at det er en annen slektsgransker som allerede har gjort undersøkelser på dette området. Du finner nærmere informasjon i DIStreff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ludolp Hameken, født i Bremen ca. 1653, borgerskap i Bergen 22. mars 1692, død juni 1745, var gift med Alhed Giertsdatter Echof, og hennes arvinger er nevnt i skiftet i 1719 etter hennes mor Margrethe Omsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Tillegg: Ludolp Hameken giftet seg nok en god stund før 1700 (troilig ca. 1692). I tillegg til sønnene døpt i 1700 og 1702 hadde han datteren Anna Hameken (som giftet seg med Clamer Eberhard Meltzer), og sønnen Giert.Alhed Giertsdatter Echof ble gravlagt NK 6. juni 1703.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Skrolsvik

Takk for svar.Men jeg har ett tilleggsspørsmål. Er det funnet noe forbindelse mellom Giert og Dr Dirich Echof? Det er jo litt spessielt at de begge har en datter med navn Ahl/Alhed.Mulig de kan ha samme far?Dr Echof skal være født i Bergen men hvor er Giert født ? Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Jeg har notert at Ludolph Hammeken ble født i Gross Mimmelage, Bremen, Neder-Sachsen i 1662. Kilden er jeg ikke sikker på, men opplysningen har jeg fra Jorge Hammeken i Mexico – en etterkommer. Jeg har notert følgende barn i tillegg til dem som alt er nevnt: Adelheyt, født 1703 og gift med Johan Henrich Bollman, samt tre barn som døde før de ble født (i hhv 1694, 95 og 96).Ludolphs far heter også Ludolph, f. 1633. Han hadde også sønnene Hinrich, f. 1660 og Johan, f. 1667 og noren het Gehse til fornavn, f. 1637. Alle disse skal være født samme sted (Gross Mimmelage)Jeg nedstammer fra Johan, som var gift 1694 med Anna f. i Bergen 1672 og død 1718.Dette har jeg fra Jorge. Er det noen som kan bekrefte kilder for dette? Vet dere mer om sistnevnte Anna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.