Gå til innhold
Arkivverket

[#15492] Ekteparet Hans Anders. og Herborg Johannesdtr. på Øijord i Fana,hvor kom de fra?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Hans og Herborg giftet seg i Fana 16.10.1803.Hans døde 09.02.1815 på Øijord og var da 55 år , født ca.1760.Han var kanskje fra Bjelland på Stord.Herborg døde 04.06.1835 på Øijord 67 år gammel , født ca.1768.Ved vielsen stod hun oppført med Eide som fødested.Er der noen som har kjennskap til dette paret og som vet hvor de kom fra? Er interessert i fødested og tid , samt foreldre. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Hei Rune. Eg har f.t. Stord boka på heimlån(eg bur på Stord, men eig ikkje boka...),så no var du heldig :-)Du har rett i at Hans Anderss var frå Bjelland(søre)Eg skriv direkte av frå boka:'Anders Hanson og Anna Tollaksdtr.Langeland,(f.1733) hadde borna: Hans f.1759, busette seg i Fana.(det var fleire born)Hans Anderss tente på Hop hjå lagmann i Bergen og fekk av han bygsel på Fantoft, seinare på Mildestveit i Fana.Han var gift fyrste gong med Martha Jacobsdtr. Fjøsanger, 2.gong med Herborg Johannesdtr. Eide frå Hålandsdalen.'Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk Mariann.Da fikk jeg bekreftet mistanken min om hvor de kom fra.Da kan jeg nøste videre på det jeg har fått.Men først står Kreta for tur i 14 dager.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Mariann.Vi unner alle fint vær , sol og varme , også de som ikke reiser bort(:-) Mvh. Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.