Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Åse Killingröd

[#15494] Fredsvold Barnehjem, Østre Toten.

Recommended Posts

Gjest Åse Killingröd

Jeg fant dette barnehjemmet i FT 1900, og det rare er at alle barna utom et heter Fredsvold i etternavn! Dette forklares med at de er 'uekte' Nå skulle jeg ville vite når dette barnehjemmet startet opp, og når det sluttet å være barnehjem. Finnes det noen der ute som har en bygdebok der dette står omtalt?På forhånd takk. Mvh, Åse K.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Olaug Dreyer

Hei! Jeg har tittet gjennom bygdebok nr 4 for Toten.Det omfatter Totenvika,der Fredsvold er med, men noe barnehjem er ikke nevnt på noen av plassene under Fredsvold.Bygdebøker som tar med hovedsognet Balke finnes dessverre ikke ennå,men for å få svar,ville jeg anbefale at du tar direkte kontakt med Toten Økomuseum. på adresse :doksenteret@totenmuseet.no Rune Hårstadsveen der er nok stadig innom her i DA også ,så du får kanskje svar direkte,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Rustad

For opplysninger om 'Fredsvold' kontakt meg direkte - er nabo og vet at nåværende eier har funnet ut det som er å finne. Skal formidle kontakt.Kontakt meg før 5 juni, da får jeg ny epostadresse!tor.rustad@c2i.net

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Åse Killingröd

Tusen takk, både Olaug og Tor. Meiler deg, Tor, innom kort.mvh, Åse K.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Hårstadsveen

Hei! Nå har jeg vært litt treig til å slenge meg på, så antakelig har du fått opplysninger fra Tor eller fra Økomuseet, men ellers så står det noe om barnehjemmet i Totens Bygdebok bd. II. Fredsvoll (barnehjemmet) i Hoff sogn, må ikke forveksles med Fredsvoll i Totenvika.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Åse Killingröd

Takk til de som har hjulpet meg å oppklare om Fredsvold. Selfølgelig lå ikke barnehjemmet i Totenvika, uten i Hoff.mvh, Åse K.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive