Gå til innhold
Arkivverket

[#15494] Fredsvold Barnehjem, Østre Toten.


Gjest Åse Killingröd
 Del

Recommended Posts

Gjest Åse Killingröd

Jeg fant dette barnehjemmet i FT 1900, og det rare er at alle barna utom et heter Fredsvold i etternavn! Dette forklares med at de er 'uekte' Nå skulle jeg ville vite når dette barnehjemmet startet opp, og når det sluttet å være barnehjem. Finnes det noen der ute som har en bygdebok der dette står omtalt?På forhånd takk. Mvh, Åse K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaug Dreyer

Hei! Jeg har tittet gjennom bygdebok nr 4 for Toten.Det omfatter Totenvika,der Fredsvold er med, men noe barnehjem er ikke nevnt på noen av plassene under Fredsvold.Bygdebøker som tar med hovedsognet Balke finnes dessverre ikke ennå,men for å få svar,ville jeg anbefale at du tar direkte kontakt med Toten Økomuseum. på adresse :doksenteret@totenmuseet.no Rune Hårstadsveen der er nok stadig innom her i DA også ,så du får kanskje svar direkte,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

For opplysninger om 'Fredsvold' kontakt meg direkte - er nabo og vet at nåværende eier har funnet ut det som er å finne. Skal formidle kontakt.Kontakt meg før 5 juni, da får jeg ny epostadresse!tor.rustad@c2i.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Hårstadsveen

Hei! Nå har jeg vært litt treig til å slenge meg på, så antakelig har du fått opplysninger fra Tor eller fra Økomuseet, men ellers så står det noe om barnehjemmet i Totens Bygdebok bd. II. Fredsvoll (barnehjemmet) i Hoff sogn, må ikke forveksles med Fredsvoll i Totenvika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Killingröd

Takk til de som har hjulpet meg å oppklare om Fredsvold. Selfølgelig lå ikke barnehjemmet i Totenvika, uten i Hoff.mvh, Åse K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.