Gå til innhold
Arkivverket

[#15499] Hanna Haagensdatter, Rødøy


Gjest Håkon Brun
 Del

Recommended Posts

Gjest Håkon Brun

Jeg er på jakt etter min kones tipptipptippoldemor Hanna Haagensdatter og hennes foreldre. Hanna var født i Rødøy i 1806, og faren var Haagen Giervalen. Hanna ble gift 25.10.1829 med Elias Augustinussen, Røssvoll i Rana. De fikk 7 barn. Men hvem var Haagen Giervalen og hvem var mor til Hanna. Det sier kirkebøkene ingenting om. Jeg har en mistanke om at Haagen er den samme som Haacha Hogsen, 18 år, tjenestedreng i Melfjorden i 1801. Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det er skifte i Gjærvær i Rødøy i 1807 på en som heter Haagen Haagensen, og hans kone var Ane Sørensdatter. Deres datter heter Johanna Marie Haagensdatter. Kan Hanna være en forkortelse for Johanna, eller eventuelt feillesning? Dessverre har ikke biblioteket her alle mikrofilmer for Rødøy, og derfor får jeg ikke sjekket for deg.Stort sett så er vel kirkebøkene for Rødøy, men det mangler iallefall noe for Meløy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Hei. Jeg har nokså mye som jeg har registrert om denne familien, Men det blir alt for mye å legge ut her så hvis du gir meg din mail-adresse så kan jeg sende det jeg har.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.