Gå til innhold
Arkivverket

[#15507] gift-DØNNA, LURØY, NESNA ca 1853


Gjest Solfrid Kvam Hole
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Kvam Hole

Har noen tilgang på kirkebok vedr gifte mål mellom Halsten Johannessen født ca 1821,1822, kommer fra Sverige og Anne Peternelle RAsmusdatter født 2204 1826. Hennes foreldre er Rasmus Iversen og Helene JAcobsdatter. De giftet seg 22 mars 1853. Mitt spørsmål er om det står hvem foreldrene til Halsten(HAlle) er og hvor i Sverige han kom fra. Halsten og familien er senere nevnt ved folketelling i 1865,1875. Med hilsen Solfrid Kvam Hole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

De er gift 22/5-1853 i Dønna Kirke. Ref. Nesna kirkebok 838a7-339. Hans far var Johannes Bottolfsen. Adressen er kun Sverige. Svein Edvardsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Kvam Hole

Tusen takk !Webforum er fantastisk. Da kan det kanskje være riktig at det er personen jeg har fått opplyst fra det svenske anbytforum: Ed församling, Ångermanland. Där finns en Hallsten, född den 7 juli 1822. Fader är guldsmeden Johan Båtelson från Norge, modern Cathrina Carlsdotter. Ingen by finns angiven i födelseboken, men det finns en by som heter Sand i Ed.Jeg ser at navnet kan ligne- mulig en omskriving. Kan noen bekrefte fødselsdagen til Halsten? Solfrid Kvam Hole

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.