Gå til innhold
Arkivverket

[#15510] Aslak Olsson født 15? Ål/Nes


Gjest Anne Lise Hovdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg søker aner på min ane Aslak Olsson som senere var bruker i Brattåker i Nes. Hans far skal være Ola Olsson Nyhus, men noen skriver at det var Ola Olsson Nyhus født ca 1560. Andre skriver at det var Ola Olsson Nyhus født ca 1584. Ifølge den ene kilden skal Aslak være født ca 1565, men det kan blir jo fullstendig feil i forhold til de overforstående opplysningene.Det jeg vet om Aslak ellers:Han var gift med Botill Knutsdatter, og de hadde disse barna:1)Jørand(ca 1605-1683) Gift: Med Arne Klemetsson Nordre Larsgard. De er blant mine aner.2)Svein(ca 1609-1685) Gift 1: Med Åse Torsteinsdatter Aslaksgarden Nos Gift 2: Med Margit Andresdatter Nordre Nesgard.Har bygdebøker for Ål, men de har ikke opplys- ninger om det jeg spør etter her.Jeg vet at det nesten er håpløst å spørre om noeså langt tilbake i tid og at svært få vet noe,men jeg prøver likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.