Gå til innhold
Arkivverket

[#15513] Mariel Rosenberg Strømsboe - Arendalsområdet tidlig 1800


Gjest Jarl V. Erichsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarl V. Erichsen

En av mine aner har jeg funnet omtalt som Mariel Rosenberg Strømsboe. Hun var gm Halvor Olsen, sjømann og smed... Har noen opplysninger om disse? Jeg har søkt noe i kirkebøker for A Moland, Tromøy og arendal, men foreløpig uten resultat. Mvh - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Har funnet noen barn på FA for å se om det er rikitg dame. Foreldre Halvor Olsen og Anne Marie Rosenberg, barna døpt i Østre Moland AA: Anne f.10/5-dpt.20/5 1813,---Marthe Cathrine 9/11-12/11 1815,---Thomine 1/5-18/5 1817,---Birte Oline 27/3-4/4 1819,---Johanne Marie 6/7-13/7 1823,---Maren Sirene dpt. 15/5 1825 Tromøy, foreldre Halvor Olsen Strømsboe og Anne Marie Rosenberg.Gift 3/7 1812 Ø.Moland AA Halvor Olsen og Anne Marie Rosenberg. Om det er riktig må det sjekkes mot kirkebok.FT 1801: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Takk for herlige innspill. Jeg har selv sett litt på jenta i Gjerpen. Må nok sjekke kirkebøkene noe. Hva betyr 'FA'? Min linje går (evt.) gjennom en sønn, Ole Halvorsen, f. 4/6/1821. Tar gjerne i mot flere tips! -Jarl-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

FA var slurv fra min side. Jeg skulle ha skrevet FS. Samme kilde: Ole Halvorsen 4/6-12/6 1821 Ø.Moland, Halvor Olsen og Marie Rosenberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Jeg lurte også på om du mente dette, FamilySearch. Jeg ser jo nå at mitt tidligere notat om 'Mariel' må være feillesning. Nå må jeg ved en anledning konfirmere dette i kirkebok. Takk for at du har hjulpet meg videre - og sannsynligvis gitt meg nye og gode argumenter for å sette meg mer inn i Gjerpen-røtter. -Jarl-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.