Gå til innhold
Arkivverket

[#15544] Guri Thorkildsdatter, Nes i Hallingdal. Buskerud


Gjest Jorunn Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Olsen

Hei.Håper på hjelp til og finne piken Guri Thorkildsdatter som den 18 Mai 1844 får en sønn, Andreas født i Borre sogn i Vestfold.Hun er oppgit og komme fra Nes i Hallingdal, Buskerud. Ved ft. 1865 finner jeg henne som enke og med en datter på 9 år. Hun er selv oppført som 53 år. Hun burde da være født ca 1812.Nå har jeg sett på fødte i Hallingdal mellom 1800 til 1823. Der er en flokk meg Guri- er men ingen med Thorkild som far. Er det noen som kan hjelpe?MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Hei og takk for tipset Tor. Hun kan jo være født på Ål men vokst opp i Nes. Jeg skal se nærmere på de 3 Guri`ene fra Ål.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jorunn Olsen

Hei og takk for tipset Berit.Jeg kan trygt glemme dem fra Næs da ingen av dem har noen døtere ved navn Guri tilogmed 1823.Så jeg får konsentrere meg om Ål. Tor Andersen har funnet 3 Guri Torkilsdøttere i passende alder så det gjelder og ha tungen rett i munnen her.MVH. Jorunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.