Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Lena Leganger

[#15551] Simen Larsen 03.03.1877 Ringsaker

Recommended Posts

Gjest Lena Leganger

Simen Larsen født 03.03.1877 er muligens min tipp-oldemor Agnethe Simensdatter f.28.04.1852 (Veldre)første barn.Jeg tror hun fikk barnet utenfor ekteskap.Har noen mulighet til å sjekke fødte/ døpte for Ringsaker? Er spent på om Agnete Simensdtr.er oppført som mor til barnet.Håper jeg får napp her. Har hatt et innlegg tidligere om min tipp- oldemor Agnete fra Ringsaker. Innlegg nr:10620

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ja, Simen (Larsen) ble født utenfor ekteskap på angitte dato, døpt 8. april, foreldre ungkar, dagarbeider Lars Larsen og Agnete Simensdatter (Ringsaker Mini 11 1870-1878 3/17 f.74 no.86)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lena Leganger

Tuuuuusen takk Geir! Nå vet jeg at Agnete Simensdtr. er min tipp- oldemor! I 2 år har jeg forsøkt å finne den rette Agnethe. Heldigvis får man si, dukket den ukjente sønnen Simen opp ved telling i Christiania 1885. Skulle gjerne visst navnet på fadrene til Simen, for videre søk. Håper jeg er heldig igjen :-))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Hans Myhre

Fadderne er: Simen J.Løkeneie, Maria J.Løkeneie, Ole J. Løkeneie, Kristian M.Løkeneie og Johanne S. Togstad. Det står også:Anm. af Kristian Mathiassen. Han senere gift. Hendes 1st. leiermaal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Lena Leganger

Hei Hans,og takk for svar igjen! Du har hjulpet meg før :-) Nå prøver jeg med det gamle innlegget mitt 10620( Agnethe Simensdtr.) for videre søk omkring min nyoppdagede tippoldemor. mvh Lena

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive