Gå til innhold
Arkivverket

[#15551] Simen Larsen 03.03.1877 Ringsaker


Gjest Lena Leganger
 Del

Recommended Posts

Gjest Lena Leganger

Simen Larsen født 03.03.1877 er muligens min tipp-oldemor Agnethe Simensdatter f.28.04.1852 (Veldre)første barn.Jeg tror hun fikk barnet utenfor ekteskap.Har noen mulighet til å sjekke fødte/ døpte for Ringsaker? Er spent på om Agnete Simensdtr.er oppført som mor til barnet.Håper jeg får napp her. Har hatt et innlegg tidligere om min tipp- oldemor Agnete fra Ringsaker. Innlegg nr:10620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ja, Simen (Larsen) ble født utenfor ekteskap på angitte dato, døpt 8. april, foreldre ungkar, dagarbeider Lars Larsen og Agnete Simensdatter (Ringsaker Mini 11 1870-1878 3/17 f.74 no.86)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Leganger

Tuuuuusen takk Geir! Nå vet jeg at Agnete Simensdtr. er min tipp- oldemor! I 2 år har jeg forsøkt å finne den rette Agnethe. Heldigvis får man si, dukket den ukjente sønnen Simen opp ved telling i Christiania 1885. Skulle gjerne visst navnet på fadrene til Simen, for videre søk. Håper jeg er heldig igjen :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Fadderne er: Simen J.Løkeneie, Maria J.Løkeneie, Ole J. Løkeneie, Kristian M.Løkeneie og Johanne S. Togstad. Det står også:Anm. af Kristian Mathiassen. Han senere gift. Hendes 1st. leiermaal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lena Leganger

Hei Hans,og takk for svar igjen! Du har hjulpet meg før :-) Nå prøver jeg med det gamle innlegget mitt 10620( Agnethe Simensdtr.) for videre søk omkring min nyoppdagede tippoldemor. mvh Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.