Gå til innhold
Arkivverket

[#15561] Anna Havsgaard f. 1902 i Fusa?


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Ja, jeg må bare beklage, men jeg hadde ikke i min villeste fantasi sett for meg 21 innlegg på få timer! Håpet mitt var at noen hadde ættesoga, og kunne bekrefte eller avkrefte om vi var på rett spor.Det aller meste av info som har kommet fram her, er info jeg ikke kjente til. Derfor på ingen måte en masse arbeid fånyttes, og jeg er en stor takk skyldig!Forøvrig har jeg med deres hjelp klart å lokalisere etterkommerne etter de to brødrene som jeg henviste til i 1900-tellingen, og Alison har fått mail med deres adresser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

PS: Fikk nettopp opplyst på telefonen at Anna Kristine kun oppholdt seg i Canada kort tid, og døde på et sykehjem på Østlandet for noen år siden. Har ikke funnet henne 1995-2001, men det utelukker jo muligheten for å finne henne i Canada. Ingen i familien har kjent til hemmeligheten om sønnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

:-)) Aha returnerte! Jøss, har han kanskje noen halvsøsken i live da?? Dersom du vet hvor hun døde kan du jo ta kontakt med skifteretten for å finne eventuelle slektninger, men de har du kanskje lokalisert allerede?Godt jobba.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alison S.

Thank you Thank you Thank you to all who helped Nina, Elin, and especially Heidi, god bless you all, you are indeed Angels to me. I hope I have not missed anyone, but half of the board is in Norwegian which I don't speak or read, so I wish to thank all those I may have missed. I am speechless, and without breath, I cannot wait to share the news with my father. This makes a wonderful Father's day present. I have weeped joy and weeped sorrow. But mostly the hole in my heart can be filled somewhat, it has been a very long search and mostly very unfruitfal, now I can rest a bit. Thank you all again, on behalf of my father Frederick, my mother Ruth, myself Alison, by brother Christoper, and my sister Glynis, god bless you all.I send you all love Alison youngest daugher of Frederick Charles Sherwood, birth name Cameron Havsgaard born October 4, 1929.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alison S.

Yes we will arrange that in the very near future. This news will really affect my father can you imagine never knowing where you came from and then suddenly at age 73 you find out. Mind blowing. I will let it sink in a bit and we will make plans.I am interested to know if you are a professional geneaologist or if you are a fantastic hobbiest.Alison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Thanks! We're almost all what you call 'hobbiest'. And we 'love' our emigrants!Would you make a promise to tell us about your father, how he reacted when you told him all about his norwegian family??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alison S.

I will keep you informed of what happens and our progress. Absolutely, I owe a debt of gratitude. I wish I spoke Norwegian. What is frustrating is not being able to find the father and not much chance we ever would as he was never named and was married. But what we have is fantastic and will be satisfied with that.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.