Gå til innhold
Arkivverket

[#15585] Dato i dødslister


Gjest Bjørn Flor
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Flor

I oversiktsbilde over døde i Stod, står det en datorubrikk som viser firesifret dag og måned. Det ville vært mer oversiktlig om de fire sifrene hadde vist år. mvh Bjørn F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Formatet for datorubrikken er satt i henhold til ny standard for Digitalarkivet. Jeg synes det er viktig at alle bestreber seg på å bruke samme mal. Men skulle malen bli endret, har jeg originalregistreringen som inkluderer årstall i datokolonnene.Sissl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Glemte å si at årstallet for registreringen står i egen kolonne, og dersom datoen for dødsfall, jordfesting eller begravelse avviker fra registreringsåret, står den fullstendige datoen i datokolonnen.Sissil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Flor

Hvis det første visningsbildet hadde vist rubrikken årstall og ikke dato, ville vi spart oss å gå inn på personer som viser seg å være uaktuelle. Dette er noe som eventuelt må endres i mykvaren her. BF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sissil Bruun Sørensen

Det første visningsbildet viser jo både årstall og dato? Jeg kan være enig i at systemet virker litt forvirrende før man kjenner det, spesielt når datoformatet kan forveksles med årstall. Men det går jo også an å søke på årstall dersom det er årstall man primært er ute etter.Sissil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.