Gå til innhold
Arkivverket

[#15587] Martha Pedersdt.Svee, Engbroen i Orkdal


Gjest Arild Landrø
 Del

Recommended Posts

Gjest Arild Landrø

Jeg ønsker opplysninger om evt. etterslekt etter Martha Pedersdt.Svee. Ho var født 28 april 1842 og skal ha reist til Amerika i 1872, trolig til Marquette i Michigan eller Alcester i Sør-Dakota. På forhånd takk!Mvh. Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Du mangler litt av de faste opplysningene i etterlsyningen; linker til folketelling, emigrasjon, foreldre etc. Hvor emigrerte andre slektninger. Hva vet du om henne i Amerika etc.Er det hennes søsken som også drar til Marquette.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=EMITROND&variabel=0&postnr=10771&fulle=true&spraak=n>Lenke Johanna T. Svee i 1872Lenke Enoch Svee med kone i 1873. Vel var det hans kone? For Enooch finner jeg igjen som singel i District 121, Lawrence, Dakota Territory 1880.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Landrø

Ja, det er hennes søsken som også emigrerer, og jeg vet ingenting om deres liv i Amerika. Derfor prøver jeg nå å finne eventuelle etterkommere der borte.Med vennlig hilsen Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Kan du ikke utfylle litt mer så vi slipper å gjette. Var det flere søsken? Emigrerte noen av foreldrenes søsken eller barn? Etc.Fødslesdato til søsknenen. Har du sjekket skiftet etter foreldrene? Dersom de ikke døde før barna emigrerte bør det papireret være en gullgruve.Hva sier bygdeboka om deres liv i Amerika?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Jeg sjekket FS og fant ut at det tidligere ble født 3 Johan og Haftor. En Johan døde året etter fødsel. Haftor en sies det ikke noe mer om enn dåp. To av dere senere sønner bar samme navn.Erik/Enoch må være samme person.Som sagt dette er TOTALT Familysearch så barna må sjekkes og sorteres ut. Kan hende at noen av disse er en og samme person.-----Haftor PETERSEN - Vital Records Index / NO Gender: M Birth/Christening: 09 Jun 1840 Orkedal, Sor-Trondelag, Norway .MARTHA PETERSDATTER - International Genealogical Index / NO Gender: Female Birth: 28 APR 1842 Orkdal, Sor Trondelag, NorwayMalena PETERSDATTER - Vital Records Index / NO Gender: F Birth/Christening: 11 May 1844 Orkedal, Sor-Trondelag, NorwayHaftor PETERSEN - Vital Records Index / NO Gender: M Birth/Christening: 12 Mar 1846 Orkedal, Sor-Trondelag, NorwayIver PETERSEN - Vital Records Index / NO Gender: M Birth/Christening: 12 Mar 1846 Orkedal, Sor-Trondelag, Norway-----Haftor og Iver er da ikke samme person.... eller var det tvillinger?-----Johanne PETERSDATTER - Vital Records Index / NO Gender: F Birth/Christening: 16 Feb 1848 Orkedal, Sor-Trondelag, NorwayEnoch eller Erik?? PETERSEN - Vital Records Index / NO Gender: M Birth/Christening: 14 Jan 1850 Orkedal, Sor-Trondelag, NorwayJohan PETERSEN - Vital Records Index / NO Gender: M Birth/Christening: 30 Mar 1852 Orkedal, Sor-Trondelag, NorwayJOHAN PETERSEN - International Genealogical Index / NO Gender: Male Birth: MAY 1857 Orkdal, Sor Trondelag, NorwayJOHAN PETERSEN - International Genealogical Index / NO Gender: Male Birth: NOV 1861 Orkdal, Sor Trondelag, Norway-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Også Johanna født i 1838 som da må ha dødd.JOHANNA PETERSDR SVEEChristening: 14 SEP 1838 Orkdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Hm, fant en obit som jeg tror kan være en ledetråd. Kanskje dette kan være Haftors sønn.. sønnesønn ... Lenke Men det kan også være en tilfeldighet.-----Mrs. Solveig (Sylvia) Marie Svee aged 93 years of Frontier, Saskatchewan-----Hun hadde mange barn, bl.a. en sønn John som igjen hadde en datter som het Johanna.'... She married Haftor Svee at Havre , Montana on November 3, 1934 . They moved to the Jack Westland farm northwest of Frontier where they ran a very successful cattle and grain farming operation for more than 50 years.......'-----Forøvrig finnes det et 'Svee rehabilitation cester' i Havre. Kanskje fantes flere av søsknene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Jeg fant igjen den Peter Myhre som var medreisende i 1880. Han bodde da i Republic, Marquette, Michigan. Kanksje det kan være andre fra Orkdal å finne der også.I innlegg 1 nevner du Alchester I SD. Hvor har du det fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Fint om du hadde gitt disse opplysningene fra starten av.-----Linje 4 [url="http://www.ellisisland.org/EIFile/popup_weif_5a.asp?src=%2Fcgi%2Dbin%2Ftif2gif%2Eexe%3FT%3DG%3A%5C%5CT715%2D0941%5C%5CT715%2D09410300%2ETIF%26S%3D%2E5&pID=102024020665&name=Haftor%26nbsp%3BSvee&doa=July++++++10%2C+1907&port=Liverpool&line=0004>Lenke Haftor reiser over i 1907. Returnerte Haftor til Norge????Han skulle altså til sin bror Iver Svee i Alchester SD. Haftor er faktisk singel i følge lista, og bosatt hjemme på gården i 1900 Lenke Antakelig var han bare reisefølge på 1870-tallet. Hvem Haftor i obitsen da er er ikke godt å si.-----Samtidig reiser også Peter Svee, linje 27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Hei Nina, du står på, ser jeg! Skikkelig jeopardy!Du liker å snakke med deg sjøl du og?Vil bare si at VRI er rimelig safe, det er avskrift av kirkebøker. Men, de må sjekkes for skriveleifer osv, det er tross alt gjort av utaskjærsinger.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Hvem er Peter Svee? Er han familie, verdt å sjekke nærmere=Lenke til meg sjøl: Lenke dere kommer ikke inn på den.Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Det fantes en Svee familie som skiftet navn til Roste. Om jeg ikke husker feil var også disse Trøndere.Så avansert du er da.Ikke bare det at du prater med deg selv, men du sender også linker kun du kan se .....oj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N: Christiansen

Jeg kommer til å ordne med disse imagene i morra, får ikke gjort noe med dem nå. Og, jeg gidder nemlig ikke å lete to ganger.... :) Iver Svee, var ungkar i 1900 bodde i South Dakota, f. mars 1847? Lenke------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.