Gå til innhold
Arkivverket

[#15605] Alette Bredesdatter (Rismoen, ) utvandret, men når og hvor?


Gjest Albert Flisnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Albert Flisnes

Alette Bredesdatter ble født 28. april 1858 i Grue i Solør. Jeg har funnet henne i 1865 og 1875 tellinga, og har også funnet henne som utflyttet i 1883 til Ullensaker, Akershus.Det blir hevdet at hun skal ha emigrert til Australia, men finner henne ikke i emigrantlistene.Kan hun ha reist fra andre steder enn Kristiania? Hun har antagelig reist en gang mellom 1883 og 1890. Før hun reiste til Ullensaker bodde hun sammen med foreldre og søsken på en plass med navn Rismoen. Håper noen kan hjelpe meg i letinga etter henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

BREDE BREDESEN og Karen JOHANNESDR var hennes foreldre? Kan du gi oss en link til folketellingene slik at vi ser hvor hun bodde og hvem som var hennes søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albert Flisnes

Takk for svar Nina!Hvordan gjør jeg for å få lagt inn 'lenke' til denne melding? Du har rett ang. navn på hennes foreldre. De bodde på gården Rismoen i 1865 og 1875 telling, og på gården Bjørkhaugen i 1900. Alette var på gården Vestre Enger som tj pike i 1875.Alle gårdsnavn er i Grue Kommune,Hedmark. Hilsen Alb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.