Gå til innhold
Arkivverket

[#15609] Giftermål i Borge. 7. oktober 1803.. Noe som kan fylle ut resten?


Gjest Torunn C Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torunn C Ludvigsen

Jeg har nå forsøkt i en god stund å tyde hva som står ved giftermålet av Jens Olsen Watved og Grette Nilsdatter. Men jeg har noen få (?) avgjørende 'luker' igjen. Dessuten begynner kopien min å miste litt trykksverte, så jeg lurer på om det er noen som kan fylle inn resten for meg?Dette er hva jeg har kommet fram til:I 1803: Anno 1803 den 7 de October ,Holm i P?else, Copuleret Tambour Jens Olssen Watvedt af 7 de Comp. med enken Grette Niels Datter, og ? der intet i hensende til Slegtkskab Svogerskab Eller Ingaaende Ægteskabs Løfter til andre, som dette? derer, Ingaaende Ægtekab Lovligen kan hindre, -------------, for Caserer Mi ???g??d og holder Sogn… herr Urdahl (Wedahl) alle maader Anger??? Bryhn?, AmundsenØstref Fredrikstad kirkebok, 1803, har ikke anelse om mikrofilmnummer akkurat nå...Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Marie Sandhaug

På Fredrikstad bibliotek hver tirsdag mellom kl. 16 og 19 er det hjelp å få til tyding av 'vanskelige' kirkebøker. Nils Hetmann fra Fr.stad historielag er en kløpper på dette og stiller opp her hver tirsdag,sammen med et par andre som hjelper slektsforskere i startfasen. Du kan jo ta deg en tur førstkommende tirsdag, Torunn, så får vi hilst på hverandre, samtidig som du helt sikkert får hjelp til å fylle ut 'lukene'. mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C Ludvigsen

Jeg er klar over disse tirsdagene, men jeg har ikke mulighet nå, og det er bare tilfeldig at jeg er der på tirsdager.. Desverre....Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.