Gå til innhold
Arkivverket

[#15624] Flere botkomne amerikanere!


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Jeg har med hell sporet opp de fleste grenene av 'mine' amerikanere; men står igjen med noen få. I tillegg til min etterlysning 15620 har jeg en her:Jeg har sporet frem til Census 1930; Gilbert Township, Rolette; ND: Hvor ble det av søsknene Boyd (1925) Donald (1926) og Lorriane (1928) TENNANCOUR?? Etternavnet er så skjeldent i USA og fødselsår gir mulighet til at noen fortsatt lever. Har ringt de fleste Tennancours uten resultat. (bl. a flere D* Tennancour) Har ikke funnet noen sikre kandinater i SSDILorriane er enda vanskeligere - hun ble jo kanskje gift og skiftet navn.Noen tips?? Jeg har selvsagt forsøkt de fleste av de aktuelle tipsene gitt i utmerkede innlegg 13700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Tor, er du den som lurte på om jeg også visste hva dine slektninge hadde til middag da jeg fant dem til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Jeg finner ikke familien igjen i ND 1930 ....... aha Boyd var indexert som Tennancons. Kjært barn har mange navn.1930 U.S. Federal Census - North Dakota - Rolette - Dunseith - District 2Denne Olena, gift med Louis, som er moren til barna - het hun Plante som ugift? Jeg så nemlig navnet Olena Plante Tennancour på min vei i et eller annet forum. Kanskje det er noen som sitter inne med opplysningene du jakter på.-----Er du sikker på at denne Donald vokste opp? Det blir nemlig født en med samme navn i 1933, men er det broren eller en slektning? Se her Lenke Ser også at navnet fantes i Flathead Montana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Joda det var Olena Plante som var gift med denne Louis. Du har tilgang til Ancestry? Her er linken og navnet på vedkommende som kjenner til disse 2 og kanskje deres barn Lenke (Ronnie Hawkins). Eller er det denne mannen du hjelper??-----'...Looking for the Albert Plante family. Albert was born abt. 1864 and married a Nora Rustad. They had 2 daughters Olena born abt. 1901 and Emma born abt. 1903. Olena married a Louis Tennancour and Emma married a Lloyd Dolan. The mother died about 1903-04. They were from the Rolette County, North Dakota area at one time. Thank you in advance if you have any information concerning this family...'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Kan denne Donald Paul Tennancour, Rolette, være Donalds sønn. Han ble utex. i 1970 ved Minot State university.[url="http://www.misu.nodak.edu/alumni/Communications/Unsolved_Mysteries/UNSOLVED_MYSTERIES.pdf>Lenke-----Kanskje det er samme Donald Tennancour som omtales her http://www.bensoncountynews.com/notices/041603/ Og dersom du søker på denne siden vil du finne en e-mailadresse til Don Tennancour

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Joda - Olena er født Plante. Som jeg skrev har jeg sporet familien frem til 1930, men etter det er det lik null!Ron er gift med en Rustad-firmenning av meg; vi arbeider mye sammen, men han er ikke halvbroren til Mabel!Forøvrig; takk for innspill. Nå skal jeg fordøye stoffet fra dere. (Hans - det er litt for tidlig å spørre om hva middagen er; dog så ser jeg ikke bort fra at jeg etter en tid kan spørre deg hva Mabel'setterkommerene spiste til middag i går.......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Men hvem er denne Hawkins da?? En du kjenner eller en som kanskje kan gi deg noe nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Jeg får presisere: Det er INGEN i familien som kan gi flere opplysninger. Den jeg hjelper er den eneste gjenlevende av Josephine's og Guy's barn, altså Mabel's halvbror. Jeg har sjekket med enkelte av søskenbarna - de kjenner ikke til disse barna i det hele tatt. Ettersom familien ble splittet er sporene vanskelige å følge, men nå skal jeg på'n igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Uff; nå går det for fort i svingene igjen! Jeg har to innlegg gående; dette svaret havnet på feil plass. Glem det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hei Tor, du bør ta kontakt her: Rolette County Clerk P.O. Box 460 Rolla, ND 58367 Telephone: (701) 477-3816 Jeg vet ikke om jge får tak i film fra Rolette Co. ND men skal titte på det etter Pinse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tor Rustad

Til underetning til dere som har hjulpet meg så langt: Har enda ikke funnet folkene; men har klart å spore litt bakover på det svært så sjeldne familienavnet Tennancour: Det er ikke så rart at det bare er en håndfull some lever i verden med navnet; det er endret som så mange andre i USA.Tellesfor DeTennancourt,født rundt 1850 av fransk far; flyttet fra Canada til Turtle Mountainområdet i N.Dakota og forandret navnet til Tennancour. Har endelig funnet en Tennancour som hadde litt peiling på slekten; har nå bevis på at alle Tennancours er i slekt.Finner Tellesfor's sønn Joseph og ektefellen Alice (f. LaFrance) med barn; deriblant 'min' Louis i Gilbert; Rolette, ND i 1920Problemet er bare at hans barn (Boyd & co) også er ukjente for min kilde. Så langt har jeg ikke funnet at noen 'living' D(onald)Tennancour er rett person. Da er håpet County-clerk'en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.