Gå til innhold
Arkivverket

[#15636] Døde i Bergen 1912-1972 - Inger Nielsen


Gjest Ket Henriksen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ket Henriksen

Jeg prøver å finne ut når min tippoldemor døde. Inger Olsdtr f. 19 des 1830 på Nordeide i Fana, g. 13 apr 1857 med Wilhelm Zacharias Nielsen. Etter å ha søkt i databasen finner jeg imidlertid 4 stk med samme navn i aktuelt tidsrom:Inger Nilsen d. 15 okt 1914: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=bedo1912&variabel=0&postnr=12161&fulle=true&spraak=n>LenkeInger Nilsen d. 24 nov 1915: LenkeInger Nielsen d. 25 feb 1918: LenkeInger Nilsen d. 23 apr 1923:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ingen av dem synes å være den rette!Wilhelm Z. Nielsen står som enkemann i folketellingen 1912.Den som synes å ligne mest på hans kone er denne LenkeMen allerede i stemmerettsmanntallet i 1904 står Wilhelm Nilsen med adresse V. Holbergsalm. 21, et sted han ble boende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ket Henriksen

Tusen takk for opplysningen. Du er tidlig oppe du også, ser jeg. Setter stor pris på din hjelp! Jeg tror du har funnet riktig person, noen ganger finner jeg at hun er født 1827, andre steder 1830. Det er heller ikke så langt fra Christiesg 16 hvor familien bodde ved FT1900. LenkeMannen Wilhelm var i 25 Aar bl.a. dørvogter ved den Katolske Kirke. Når han da ble enkemand har han antagelig flyttet inn hos datteren Caroline Vilhelmine i V. Holbergsalm. 21.Sier dødsmeldingen noe om barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Dødsmeldingen sier at hun var Skomagers Hustru, 75 år, bosatt i Fosswinckelsgade 7, og etterlatende mann Wilhelm Nielsen 'og 3 myndige og tilstedev. Børn'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.