Gå til innhold
Arkivverket

[#15644] Biørnør/Osen - hjelp til dåpsinnførsel -1844


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Under innlegget 15503 la jeg ut en familie som jeg trengte hjelp til - denne Jørgen Finnvollen fra Namdalseid finner jeg ikke i dåpsinnførselen i Beitstad boka - deriomot alle hans søsken, hans mor var fra Biørnør/Osen så da kunne det vel tenke seg at han ble født/døpt der ute??? Noen med disse kildene som kan skjekke for meg??? Angivelig er navnet Jørgen bertinius Finnvollen ( Volden) mor Oline/Olianne Jørgensdatter Stein far Ola Butulson Finnvollen. Takk!!MVH, Gurli :o) jeg har endel kilder som jeg kan hjelpe og finne noe - som gjentjeneste - se: http://www.kroken.2ya.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fortsatt fra Familysearch: Jørgen Bertenius Olsen f. 31/1-5/7 1846 Bjørnør, foreldre Ole Buttolfsen og Oline Jørgensdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Samme kilde: Gift 16/9 1845 Bjørnør Ole Butolphsen 23, Butolph Johnsen og Olina Jørgensdt. 19, Jørgen.F. 2/1-20/5 1827 Bjørnør Oline Jørgensdt, foreldre Jørgen Paulsen og Jonetta Jensdt.F. 20/1-31/3 1823 Beitstad Ole Botolfsen, foreldre Butulf Johnsen og Beret Olsdt.Dette er bare mulige kandidater, men høres riktig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

Hei Berit!Ja da kom den brikken på plass - Jørgen dpt i Bjørnør - ellers så er alt det andre de personene jeg også har unntaket er Berit Olsdatter gm Butul Jons. Min heter Ane - så der må jeg skjekke mere - takk for info Berit ;o)MVH, Gurli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Både Jørgen Povelsen 24 og Jonette Jensdt. 18 år var på Steene grd. Bjørnør i 1801.FS, VRI (kirkebøker): Butolf Jonsen 27 år gift 4/7 1818 Malm Beitst. med Beret Olsdt. 24 år.FS, VRI barn: Anne 2/2-31/5 1819 Namdalseid Beits. og Jon 4/12 1820-1/4 1821 Namdalseid Beitst., begges foreldre Butolf Jonsen og Beret Olsdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.