Gå til innhold
Arkivverket

[#15649] Jens Olsen Watvedt,Fredrikstad.


Gjest Irene Strømberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Irene Strømberg

Torunn c.Ludvigsen. Hei igjen Torunn, kommer tilbake til vår felles Tambur Jens Olsen. Du har nevnt at Jens har 2 brødre,Gunner og Andreas Olsen. Hvet du når de er født,døpt? og er foreldrene Ole Andersen Watvid og Else Andersdatter? Har du evt.funnet ut om når de er konfirmert? med vennlig hilsen Irene S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C Ludvigsen

Jens F: 1777 Andreas F: 1782 Andreas F: 1785 Gunner F: 1780Det er også oppgitt en Gunner i 1775, Han har jeg ikke sjekket opp. Morens navn er der oppført til å være Else Malene... Jeg har vært i kirkebøkene, men jeg har visst ikke fadderene tilgjengelig akkurat nå. Mulig jeg har mistet de arkene... hmmm...Når det gjelder etterkommmere.. Har du funnet Hans Gustaf født? ( I kirkeboken?)Jeg mener at jeg leste i kirkeboken at Tune kirkebøker rundt hans og Julianes dåp er brent. Vet du noe mer om det? Eller noen andre?Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Strømberg

Jens Olsen Watvid. Vedr. sønnen Hans Gustav Andreassen han er født 19.5.1841 i Tune,døpt i Tune Kirke 31.10.1841. Faddere;Kone Lisbeth Torkildsdatter,Marie Magnussdatter,Sarp,arbeider Ole Eliassen,Sarp,Even Nilsen,Sarp og Ole Magnussen,Sarp.Hans Gustav ble konfirmert i Tune Kirke 3o.1o.1855. Har du noen data om Juliane Torunn? Med vennlig hilsen Irene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C Ludvigsen

Jeg har ikke funnet henne født/døpt, men jeg fant henne konfirmert i Tune.I 1851: 16. søndag efter ?? Tune kirkesogn: Juliane Andreasdtr. 14 år, Fødested: Borge. Foreldre Hellene Zakjsd. Andreas Jensen Kristendomskunnskap: Meget godHun er der oppført til å være født i Borge. Men har altså ikke funnet henne døpt/født.Hun skulle være født rundt 1837.Hun gifter seg i 1859 I 1859: Ungk. Og hm. Andreas Johannesen 28, Borgenhaugen, Far: Johan Magnussen, og Pigen Juliane Andreasd. 23, Thunøe – Gjurt 23, Far: Andreas Jensen, Forlovere: Hans Marthinsen Borgenhaugen, Carl Johannesen BorgenhaugenTorunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irene Strømberg

Hvisste du at Helene Isaksdatter døde 5 mndr. etter at hun fødte Hans Gustav? Hun døde 22/10-1841,26 år gammel og ble begravet 31/10-1841. Da Juliane giftet seg,oppga de noen adresse? Jeg tror nemlig at Andreas Jensen giftet seg 2 ganger etter at Helene døde. med vennlig hilsen Irene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C Ludvigsen

Hvor er Hellene død? altså hvilken kirkebok? Det som står ved giftermålet er det jeg ga deg i innlegg (4).Har du funnet giftermålene til Andreas?Foreldrene til Hellene har jeg problemer med å finne ut av. Har du noen informasjon om de?Det jeg har er følgende:Isak Sørensen Berthe OlsdatterHar følgende fra en slektsforsker som forsker i Borge:Jo, de var leiefolk på vestre Myra i 1816 og 1817.Søren og Maren ble født utenbygds og er nevnt i Folketellingen 1815 uten at det står hvor de bodde.Han visste ikke hvor de kom fra. Jeg aner ikke om han har sett på innflyttede men.. Jeg har forresten laget et eget tema om de.Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torunn C Ludvigsen

Her er temaet som jeg begynte om Jens Olsen og Grete Nielsdatter[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=13842&sok=jens+olsen&startnr=&antall=&spraak=>LenkeNummer: 13842Det er jo greit å samle opplysninger!Juliane og Andreas fikk følgende barn:Johanne Marie F: 1858 ( født utenfor ekteskap ) eget tema:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Glemte en link om dette temaet:Nummer 15422http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exejeg så igjennom temaet, og ettersom det der står hvilket militærnummer og regiment han tilhørte, burde det vel kanskje ikke være så vanskelig å finne Jens Olsen i ruller?Irene, hvor har du disse tallene fra?Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Torunn Cathrine Ludvigsen

Kan faren til Jens ha giftet seg 2 ganger?Jeg har funnet en mulig match:LenkeI såfall bør Else Anders Datter være død mellom 1785 og 1792 ( Ole og den 'nye Else' gifter seg i 1792)Noen som finner Else Andersdatter død i dette tidsrommet i Fredrikstad/Glemminge?Torunn C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Ronny Folkvord

Jeg henter fram igjen denne gamle saken da jeg også leter etter opplysninger om hvor og når Ole Andersen og Else Andersdatter ble født.Er det noen som har funnet ut noe mer om dem ?Fant Ole Andersen og hans andre kone, Else Jensdatter, begravde i 1803 i Glemmen. Begge var 51 år gamle. Har ikke funnet noen Else Andersdatter død i perioden 1785 - 1792.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.