Gå til innhold
Arkivverket

[#15650] Aadalen


Gjest Bjørg  Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg  Myhre

HEI ! Kan noen si meg om bygdebøkene fra Valdres ligger på nettet.Det er vanskelig å finne mange av navnene i bøkene igjen på folketellingen.Som Madsestoga og Skrukkelia ,men Strømslia blir Sørumslien Jeg leter etter Elisabeth Ellingsdatter Modalen f 1877 gift med Nils Danielsen Hella ,er hun identisk med Elisabeth Nilsen som reiser til Amerika i 1903 med datteren Elise?De burde vært å finne i FT1900? hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hei!Elisabeth Ellingsdatter finner du i FT 1900 som ugift tjenetstepike på Stugaards-Jordet i Sør-Aurdal. Nils finner du tilsvarende ugift hjemme hos foreldrene på Hella i Ådalen.Vet du når de giftet seg?Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg  Myhre

Hei Kjell ,jeg har også sett det du sier, men den Nils som bor hjemme er en yngre halvbror, og Elisabeth burde hatt datteren hos seg ,jeg vet ikke når de giftet seg , men det står på shipsprotokollen at de er gift,.....Hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hei igjen!Hvis du fiinleser emigrasjonsprotokollen fra 1904 ser du at datteren Elise er 8 mndr gammel (8/12), dvs. hun er født f.eks i juli 1903. Hvis det er det paret du forventer å se i 1904, da? Dessuten, hvis datteren Elise er deres første barn ville jeg vente å finne foreldrenes vielse seint i 1902 eller tidlig i 1903.Om det er en halvbror med samme navn vi ser i 1900 vet jeg ingenting om, men alderen på de to som emigrerer i 1904 passer bra med alderen på de to ugifte i FT1900. Resten overlater jeg til kirkeboka.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg  Myhre

Hei KJELL dette var nyttig hjelp, jeg har vært fastlåst i 8 og et halvt år og det blir stor forskjell ..tusen takk ....Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Nils Elsrid

Hei Bjørg Om du ønsker har jeg masse av familiens aner - jeg kan sende deg dem om du ønsker - ellers ligger mye av det ute på www.aadal.com.Nils Elsrud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg  Myhre

HEI NILS Det er klart jeg tar i mot med takknemlighet, kjempespennende er det din slekt også ?hilsen Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.