Gå til innhold
Arkivverket

[#15654] Hjelp til engelsk!


Gjest Tor Rustad
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Rustad

Kanskje på siden her i dette forumet; men: MÅ ringe USA i kveld for å oppgi min nye epostadresse. Hva heter tegnet - på engelsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N B Macdonald

Du har kan hende rett i det, kjære namnesyster. Men eg har brukt teiknet @ for 'at' i skrift i heile mitt liv, og hadde vorten lei om eg hadde måtte lese det som noko med snabel!Dersom Tor derimot ville ha teiknet - , som han skreiv, heiter det 'hyphen' på fint, eller 'dash'. Uttale: 'HAI-fn' eller 'DÆSJ'. Ein må jo ofte gjere klart forskjell på - og _ i e-postadresser. Sistnemnde er 'underscore'.--Nina Beth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Blingssssss.... de lux. PÅ et eller annet vis fikk jeg for meg at det magiske 'tegnet' var @, men jeg ser jo nå at jeg var laaaaaangt ute på vidvanke her.'Snabl'a' dumt forslag ........ ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Takk - misforståelser kan oppstå for alle! Har ikke ringt enda - ingen skade skjedd. Forøvrig er det utrolig hva som går an: Jeg har alltid sagt 'circle a' om @ - og det har funket! Nå skal jeg bli mer profesjonell. Ellers er det utrolig hvor engelsken min har bedret seg de siste årene med USA-søk... Kommer godt med når slekta skal besøkes i 2005!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

I gamle dagar, før pc-ane gjorde IT til allemannseige, kalla me @ for grisehale. Det gjer eg framleis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Det var flott med denne oppklaringen. For jeg har hatt 'store' problemer med å få mine slektninger i USA til å forstå hva 'Att/at' betydde. Men Jan tror du de forstår 'grisehale' bedre. Det blir vel 'pig-tail'?:-)Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N B Macdonald

Grisen har krøll-hale i USA og! Han har pig tail, akkurat som småjenter med fletter har pig tails.Derimot seier han ikkje 'nøff' men 'oink'. (Så der må du fare varsamt, om du vil bli forstått ;-))Old Macdonald Had a Farm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Og hva sier EU-byråkratene om snabel-a'n/krøllalfa'n da? Regner med at det kommer en stadarisering :-)) Eller er den der alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Rustad

Til Nina (4) ..og dere andre: Joda, dette gikk bra. Har akkurat snakket med en nyoppdaget slektning i Minot; ND Hun fikk begge mine epostadresser med 'at'er' og 'dash'er' uten misforståelser. Nå får hun snart en STOR ukjent familie både i USA og i Norge.Good night!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Nina. Hvis EU-byråkratene kommer med en standarisering, da blir det nok på fransk eller kanskje noe a la agurk uten krøll.Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.