Gå til innhold
Arkivverket

[#15664] Stockholm: Fanny Sophia Caroline Skullerud, f. 7/1/1876


Gjest Rune Fergestad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Fergestad

Jeg har tidligere forsøkt å finne Sofie Björklund - se innlegg 15050 - født ca 1849 i Örebro/Närke. Siden jeg har 'hogd i stein' på Anbytarforum og ved henvendelse til Örebro Stadsarkiv - både når det gjelder Sofie og hennes datter Fanny, får jeg prøve en ny vinkling. Det er Sofie sine aner jeg er ute etter, og jeg håper kanskje det kan være noe informasjon i forbindelse med datteren Fanny sin fødsel i Stockholm som kan hjelpe meg videre....G. K. Berntsen hjalp meg under innlegg 15050 å finne ut at Fanny Sophia Caroline Skullerud ble født i Stockholm 7. januar 1876 - døpt 3 dager senere. (Oppført ved hennes konfirmasjon i 1891 i Oslo. Grønland Mini 8 1881-1893 5/12 f.187 no.7) Hennes foreldre var Edvard Olsen Skullerud (f. 1847 i Aker) og Sofie Björklund (f. ca 1849 i Örebro/Närke).Hvordan går jeg fram for å finne Fanny sin fødsel/dåp i Stockholm? Det er vel på samme måte der som i f.eks. Oslo - at det er en rekke kirker, og man må vite hvor de bodde for å finne riktig kirkebok. Finnes det f.eks. adressebøker for Stockholm allerede på 1870-tallet? Finnes det et arkiv i Stockholm man kan henvende seg til? Så vidt jeg husker var det ''huslister'' e.l. i Sverige som var en slags kombinasjon av kirkebøker og folketellinger. Ble disse holdt årlig på denne tiden? Jeg vet dessverre ikke noe om når eller hvorfor de var i oppholdt seg i Stockholm. Etter all sannsynlighet bor de i Oslo i 1877. Da har jeg funnet en Edv. Skullerud som bor på St. Hallvards plass.Mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.