Gå til innhold
Arkivverket

[#15679] Når døde Ingeborg Andrea Johannesen/Brendsdal f. Larsen?


Gjest Signe Marie Solheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Signe Marie Solheim

Ingeborg Andrea var født i Bergen i 1861. Hun giftet seg med Iver Johannesen Brændingsdal i 1889. Han var sjømann, senere murerhaandlanger. De fikk (iallefall) tre barn: Alfred, Petra og Inga. I 1900 finner jeg Iver gift på nytt, så Ingeborg må ha dødd mellom 1894 og 1900, men jeg finner det ikke.... Lurer også på om Iver hadde flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Ja, det er det eg lurer på også. Eg trur ikkje det er 'mi' Ingeborg som døydde i 1897. Adressa stemmer ikkje heilt, heller. Mi Ingeborg budde i 1894 i Breistølsveien 10.I 1900 bur den no oppattgifte mannen i Repslagergaten. Nei, denne var ikkje heilt enkel... Takk for at de orkar å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hmm... ja det såg ikke bra ut, ned så forskjellige fødselsår.For å summere opp litt.. Her blir Iver gift med Ingeborg Andrea Larsen (01-SEP-1889): [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=vigd1816&variabel=0&postnr=24168&fulle=true&spraak=n>LenkeHer blir Iver gift på nytt med Haldrid Larsdtr. Klubben (18-Feb-1900):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Ja! - og takk for det siste giftarmålet. Det hadde eg faktisk ikkje funne. Sjølv om det var så enkelt som at han her heiter Ivar med a. Er vel litt trøtt etterkvart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei igjen, bare hyggelig. Det kan gå litt fort av og til ... :-)Petra Marie, født 14-feb-1894, døde 18-jul-1894. LenkeJan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Gløymde å nevne at du finn søskena og halvsøskena til Ingeborg ved søk på Digitalarkivet, Døpte i Bergen 1815-1894: Lenke ...ser ut til å vere ganske mange....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Takk for alle lenkene! Ja, eg har funne 17 barn etter Lars Martin og dei to Marthene hans. Mange av dei døydde små, men Ingeborg Andrea var ei av dei som vaks opp. Det var då merkeleg at vi ikkje skulle finna notat om at ho døydde? Eg veit at ho døydde, og tidsrommet er jo ganske avgrensa, men... Takk for innsatsen iallefall. Kanskje vi må gi opp dette her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Gi opp? Nei, men prøve nye veier...Har du funne ut når Iver Johannesen dø? Står det noko i eventuelt skifte etter han?Dersom du rettar ein forespørsel på Arkivforumet om når Ingeborg dø, kanskje det er mogeleg å få eit svar på ditt spørsmål.....!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signe Marie Solheim

Hei igjen! Ja, jeg får våge meg inn på arkivforumet med denne, kanskje :) Iver døde 27. februar 1942, men noe skifte etter ham finner jeg vel ikke på DA, eller? (Han het da Ivar Johannesen Brensdal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.