Gå til innhold
Arkivverket

[#15697] Brager Søndre Land


Gjest knut fasting
 Del

Recommended Posts

Gjest knut fasting

Joha Larssøn Brager, 1854 - 1896 på Brager var gift med Kristine, 1866 - . Kjenner noen til Kristines slekt ? ;o}} Knut F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg skrev da mere, men det har tydeligvis forsvunnet. Agnethe (1858 S-Land) må vel da være søsteren til Kristine så langt jeg kan forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Fjellhaug

Har du prøvd folketellingene i 1865 og 1875 for Søndre Land? Det er ikke sikkert du kan finne begge jentene hjemme i 1875, så du bør se på alle Agnetee i rett alder i 1865, og så prøve 1875 for å se om noen av foreldrene har en Kristine født ca 1866. Du kan finne tellingene på slektshistorielaget.no. Se på Søndre Land under kilder. Lykke til. Sonja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut  fasting

Takk for svaret Sonja. Jeg har naturligvis forsøkt folketellingene men har ikke blitt klokere. Har noen lokalkiunnskap ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Fjellhaug

Jeg skal en tur på biblioteket på Gjøvik i dag. Jeg kan se om jeg kan finne noe på Kristine der. Sonja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Ved vigselen skal det stå oppgitt både hennes navn, farens navn etc. Barnas faddere er en annen kilde, og dersom denne damen gift Jørgensveen er hennes søster (?) ville jeg også ha sjekket faddere til hennes barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja fjellhaug

Jeg fant det! Viet 11.10.1892 i Fluberg Johan L. Brager født 1858 Kristine A. Bjørlieeie født 1866 Brudgommen far: Lars Pedersen Brudens far: Andreas KristoffersenKristine født 27.10.1866 døpt 11.11.1866 Andreas Kristiansen Og Maren Kristiansdatter Bjørlieie.Viet 14.6.1853, Fluberg Ungk. Andreas Kristiansen Nærbyeie, 28 år Pige Maren Kristiansdatter Bjørlieie, 25 år Brudgommens far: Christian Madsen Brudens far: Christian ChristoffersenFolketellinga 1865 er familien på Karelstad, der finner du en Agnete som stemmer bra med den mulige søsteren i 1900. I 1875 er de på Bjorlihagen.Håper dette var til hjelp. Sonja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.