Gå til innhold
Arkivverket

[#15699] Peder Jacobsen Koch


Gjest knut fasting
 Del

Recommended Posts

Gjest knut fasting

Peder Jacobsen Koch, f. 1630 i Midelfart, g.m. Karen Rasmusdatter, Hitra, sønn Jens Pedersen, 1660 - 1697. Hvem var Karen Rasmusdatter ?notert: (Kilde: Maurits Fugels\'f8y: Fr\'f8yaboka bind 1, 1955, s.1 30)Kilde: E. Bernhoft: Stamtavle over sl\'e6gten Bernhoft, Christiania 18 85, s.8)Var død ved broren Povls skifte 10. sept. 1697.Han må være den samme Jens Pedersen Koch (død 1697) paa Sulen i Hiteren, der var gift med Maren Bjerk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Kirsten M. Holterud

Det sto en artikkel om familien Koch i Norsk Slektshistorisk Tidsskrift (utgitt av Norsk slekshistorisk Forening), bind XVI, hefte 1, s 67-70. Forfatteren, som jeg dessverre ikke har notert navnet på, visste ikke mer om Karen Rasmusdatter enn det du har funnet ut.Artikkelen har følgende opplysninger:Peder Nielsen Koch og Maren Rasmusdatter hadde disse barna:1.Jens f. ca. 1660 g.m. Maren Anderstr. Bjerch.2. Rasmus begr 30.10.1726 i Middelfart.3. Povel død 16.08.1697 i Tr.heim.4. Niels f. ca. 1671 død i 1720-årene på Nord-Frøya5. Jørgen f. ca. 1672 død ca. 1745Mvh Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Takk skal du ha.Jeg har en eller annen gang vært borti en gjetning på at Maren kan være av slekten Parelius eller Rosing. Rosing Parelius?; o} Knut F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsten M. Holterud

Jeg har ikke vært borti en slik gjetning, men det er jo ikke umulig.Vet du forresten noe om opprinnelsen til Maren Anderdatter Bjerch? Hun skal ha giftet seg med Gabriel Clausen Parelius etter at Jens Pedersen var død (ca. 1699).Mvh Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsten M. Holterud

Jeg har sjekket mine papirer og funnet skiftet etter Povel Koch 10.09.1697. Arvinger var : Mor, Karen Rasmusd i Middelfart på Fyen og hans 4 brødre.1. + Jens pedersen Kochs barn2. Rasmus Pedersen i Middelfart3. Niels Pedersen Koch på Hitra4. Jørgen Pedersen Koch på Hitrahvilke to siste møtte og frasa seg arv og gjeld.Kilde: Kjell Bugge: Utdrag av Trondheims skifteprotokoll nr 4. Trykket i Norsk Slektshistorisk Tidsskift XXIII, hefte 3, s. 222.Mvh Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.