Gå til innhold
Arkivverket

[#15706] Kan noen gjøre oppslag i kirkebok for Oslo Domkirke


Gjest Trond Myrstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Myrstad

Kan noen hjelpe meg med å finne ut hva som står i kirkebøkene for Oslo domkirke om dåpen til Juliane Johanne Fredriksdatter 23.2.1822 og om giftemålet til foreldrene, Fredrik Andreas Winther og Anne Sophie Bruun 29.8.1816 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, antar at du allerede har vært inne på familysearch.org's sine sider...? LenkeDer finner du ihvertfall de opplysingene du oppgir. Men andre opplysninger var det ikke der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

Ja, opplysningene i det første innlegget er hentet fra Family Search. Jeg er på jakt etter ytterligere opplysninger som måtte stå i kirkebøkene for å få avkreftet eller bekreftet om Juliane Johanne Fredriksdatter kan være den samme Juliane Fredriksdatter som jeg har etterlyst her opptil flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Robert Chr. H. Skogly

Kirkebokinnførselen ved dåpen 1822 lyder slik:'24. febr: 16d; Juliane Johanne Sophie; febr: 23d; Overgraver ved Vor Frelser Kirke Frederik Andreas Winther og Htu Anne Sophie Bruun.[Faddere:] Mad: Inger Herstad Bruun, Frue Løvestad, Jfr: Andersen, Garvermester, Johan Henrik Bruun, Kbmd Niels Grønneberg, Kbmd Testmann.[Anmærkninger:] Mad Sigwardt'Kilde: Christiania kirkebok nr. 8, fol. 19, nr. 24 [Egne notater: Hf248, fil 1165].Vielser anno 1816 i Vår Frelsers kirke har jeg dessverre ikke tilgang til p.t.Mvh. RC (rc@heimr.net / http://www.heimr.net)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Denne er jeg ganske sikker på at jeg har svart på før; Viet i huset 29.08.1816 'FREDERIK WINTHER Kiøbmand Enkemand og Jomfrue ANNA SOPHIA BRUUN. (Oslo Domkirke Mini 6 1807-1817 2/11 p.116)Klok begynner først i 1817, så det er ingen tilleggsopplysninger å hente. Men Klok 2 bekrefter dåpen nevnt i (4) bortsett fra at fru Løvestad står oppført som enkefrue og at Frederik degraderes til graver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Myrstad

Takk til dere som har svart !Selv om det hender at eplet faller ganske langt fra stammen, er det tvilsomt om dette er 'min' Juliane Fredriksdatter (se innlegg 10919 og 15488).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.