Gå til innhold
Arkivverket

[#15722] Casper Johannesen Eng fra Kraakstad.


Gjest Unni Caspersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Caspersen

I 1859 ble Johan Alfred Caspersen (uækte) født av foreldre Anne Marie Andersdatter og gårdbruker Casper Johansen Eng. Jeg har problemer med å få ting til å stemme vedr. foreldrene og jeg trenger hjelp. Kan noen bistå meg med opplysninger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Men den gang var den omvendt, Ski sogn lå under Kråkstad prestegjeld.Johan Alfred, født 21.02.1859 og døpt 03.07.1859 står oppført i Kråkstad Mini I 7 1858-1870 1/6 f.14 no.56 med akkurat de foreldre som Unni skriver. Anne Marie var enke og bosatt på Elgesrud. Faddere Anne Helene Johannesdatter Monsrudplads, Oleane Olsdatter Østvet, Anne Dorthea Syversdatter Sinnerud, Johan Olsen Eng og Johannes Halvorsen Østvet.Elgesrud lå ikke i Kråkstad, men såvidt jeg vet i Østre Aker, Eng lå i Kråkstad – dette er nok Eng søndre.Det jeg lurer på, hva er det du ikke får til å stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Caspersen

Takk for alle opplysninger. Det jeg ikke får til å stemme er at jeg har utskrift av kirkeboken for 1859 og der står det at han er født 6.juni 1859, og døpt 3.juli. Ikke født 21.02.1859 som du skriver til meg. Jeg klarer ikke å kvalitetsikre dette om mor eller far, kan du eller noen andre hjelpe meg?? Anne Marie klarer jeg ikke å finne. Jeg har noen alternativer, og jeg setter pris på hjelp. Setter og pris på om jeg kan få din mailadresse Geir, så kanskje vi sammen kan løse dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Marie Stephensen

Hei Unni !Har funnet ut:Casper Johannesen Eng gifter første gang 2 november 1822 med Marie Nielsdatter Frogner Nordre i Kråkstad.Casper Johannesen døpt 3 april 1801 Kråkstad, foreldre Johannes Jensen og Marte Joensdatter Stallerud plassen.Maria Nielsdatter Eng dør 30 mars 1839 Kråkstad, bosted Eng.Casper Johannesen Eng gifter seg ganske fort igjen med Enke Maren Johannesdatter Midsem den 28 mars 1840 i Kråkstad.Foreldre Johannes Jensen Hallerud og Johannes Berhardsen Midsem.Så dåpen til Johan Alfred og denne Casper Johannesen er vel å regne som rett mann.Dette er hentet fra Kirkebøkene for Kråkstad.Med hjelp fra Berit Knudsen, fikk vi eliminert flere Casper Johannesen, for det var en fra Ås og en født i Hobøl omtrent på samme tid. Marie Stephensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Caspesen

Hallo Marie og takk for sist.En stor takk til deg og Berit Knudsen. Nå kom historikken til gårdbruker Casper Johannesen på plass, og jeg fikk ting til å stemme. Har og fått hjelp fra Ski Slektshistorielag, men at han hadde vært gift 2 ganger var for meg ukjent. Nå får jeg gå videre med enkefru Anne Marie Andersdatter fra Elgesrud, som Casper gjorde gravid i 1859. Driftig kar dette her! mvh Unni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.