Gå til innhold
Arkivverket

[#15734] Død i Wilmington, Los Angeles, CA, USA.


Gjest Astrid Gran Skjæret
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Gran Skjæret

Kjære alle dere som er så flinke til å finne fram i USA - kan dere hjelpe meg?I Social Security Death Index har jeg funnet Mally A Gulbrandson, birth 06 Mar 1909 (i Norge). Death 26 Mar 2002. Last Residence 90744 (Wilmington, Los Angeles, CA.) Så kommer jeg ikke videre. Jeg skulle så gjerne ha funnet navn, evt. adresse til pårørende. Mener jeg har klart å finne fram til pårørende via SSDI tidligere, men ikke denne gangen nei.Hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Hei på deg Astrid!Du må vel bestille kopi av selve SSDI-registreringen for å få navn på pårørende? Tror nok det. Men at du ikke forsøker å få noen til å finne en obituary til deg i stedet. Jeg har hatt veldig gode erfaringer med denne siden Lenke men vet ikke om det er noen som passer deg akkruat der. Derimot finner du kanskje noe ved å søke på Los Angeles obit volunteer eller liknende på f.eks. Google?Håper du får napp!Marius (som får amerikagjester neste fredag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gran Skjæret

Hei Hans. Jeg glemte å ta med at Mally kun hadde ei datter, hun het Eva og var født i 1947. Mest sannsynlig har hun vel byttet etternavn. Jeg har forsøkt meg på switchboard, men uten hell. Takk for tipset likevel. Hilsen AstridHei Marius Nå har jeg lest side opp og side ned om obituarisøk. Dette har jeg aldri gjort før, men jeg fant da til slutt ei dame som jeg har sendt en forespørsel til. Så får vi se. Hvis jeg ikke får noe svar så får jeg bestille en kopi. I dag har jeg lært mye nytt. Tusen takk.Kos deg med gjestene dine. Håper dere får en fin dag i Dalefjerdingen.Hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

Hi, Astrid--her obit was published in the South Bay Daily Breeze, 3-28-2002; i've asked a library to do a lookup; the paper wants $2.50, we will learn what the library says...found the paper/date at Rootsweb. (i still don't read Norwegian, who was she?) Cousin Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gran Skjæret

Dear cousin Roger. Do you know soemthing? - You are an angel. I'm so excited. Mally Gulbrandson was married to my fathers cousin. They were divorced. She and their daughter Eva moved to America, Salt Lake City, Utah, November 17th 1964. Since then the family knows nothing about them.So this Gulbrandson is not one of our common relative. I do have Gulbrandsons on both sides.About our Karen Gulbrandsen. I have found one Karen, born in 1844 in Enebakk, in the 1900 census. Her last name then was Ulrigsen. She was married and lived in Oslo. When I looked up all the girls born in Enebakk in 1844, I just found one named Karen. I need to go to Oslo Byarkiv to see if I can find more about her. If this is 'our' Karen, my be she came back from America. I do not know when I will get time to go there, but I will let you know if this is the lady we are looking for. Thank you again, Roger. Hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

Hi Astrid, A Marilyn Miller did the lookup and sent Mally's obit: Born Tromso, March 26, 1909, Eva was living; has 2 unnamed sisters. All Eva G's in CA are unlisted; so try the McNerney's Colonial Mortuary, 310-834-8531 and/or the Wilmington Cemetery. Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gran Skjæret

Thank you Roger. Did this obit use Gulbrandson as Eva's surname? The two unnamed sisters must have another father, and they must be born in USA. Hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roger Thauland

No, not spelled out, best bet is to use the web to obtain addresses and write to them; some will share the info or act as 'go-between'; be sure to ask explicitly for that service, if they will not otherwise share the detailed info. Roger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.