Gå til innhold
Arkivverket

[#15739] johan sedolfsen


Gjest Jorild Nylund
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorild Nylund

Hei. Jeg ønsker opplysninger om Johan Sedolfsen . Han ble født i 1894 og gift med Aagot Larsen. De bodde i Vangshamn, Lysnes på Senja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaf Rønneberg

Hei Jorild!Min svigerinne er enke etter en av Johans nevøer.Hun opplyser at familien også kallte seg Myrland, og at de bodde på en gård som hette Jernslet.I Folketellinga for 1900 under Jernslet finner du Johan Cedolfsen og hans foreldre og søsken født før 1900.Jeg vet ikke hvor mye du vet om etterslekten, men Johan hadde mange søsken. Hvis du vil, kan jeg sette deg i kontakt med en av Johans nieser, som jeg tror vet mye om slekta.Med hilsen Olaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ella Nymo

Hei Jorild. Johan Sedolfsen f.1893, Jernslett var sønn av Sedolf Bernt Johan Johansen f.1859 gift 06.09.1886 med Sigrid Anna Andrea Petrine Hansdtr. f.1863, Langnes i Rossfjord. Sedolf var sønn av mine tipp oldeforeldre Johan Peder Christophersen f. 03.07.1829 Jernslett og Anne Margrethe Enoksdtr. f. 22.03.1826 Vang. Johan Peder døde 08.06.1904 og Anne Margrete døde 22.03.1903 Jernslett, Vang i Lenvik. Videre..... Johan Peder var sønn av Christopher Hedemann Rasmussen f. 1807 d. 01.11.1850 og Anna Katrine Sørensdtr. f. 1807. Anna Margrethe Enoksdtr. var datter av Enok Tønder Taraldsen f. 1799 og Karen Birgitta Olsdtr. f. 1799 Leiknes, Lenvik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.