Gå til innhold
Arkivverket

[#15747] Fotograf Selmer Norland & Co, Kristiania


Gjest Knut Olav Hoset
 Del

Recommended Posts

Gjest Knut Olav Hoset

Hei alle sammen, i blant alle slektsbildene har jeg funnet et med ukjente folk på... men jeg har noen spor som kanskje, om jeg er heldig, kan hjelpe meg videre: Bildet er nemilg tatt hos fotograf Selmer Norland & Co, Torvet 11 (Elephantapotheket), Kristiania. På baksiden er nummeret 37144 notert, og det kan vel tyde på at fotografen førte et arkiv? Så nå prøver jeg alle veier for å finne ut om dette mulige arkivet finnes, og om det kan hjelpe meg å identifisere personene på bildet. Noen som kan hjelpe meg? Med vennlig hilsen Knut Olav Hoset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det er vel evt. etterslekt som sitter med arkivet om det fremdeles eksisterer. Noe jeg personlig ikke tror det er stor sjanse for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Til Knut Olav: Blant våre slektsbilder finnes et bilde av 3 uidentifiserte unge mennesker, angivelig 3 søsken, som i margen angir fotografen slik: 'Norland Markveien 14 Bergen', med flott svungne bokstaver i ordet Norland. Vi er nokså sikre på at bildet er fra Bergensområdet, og mest trolig fra tiden omkring 1910-20, men her er vi dessverre foreløpig meget usikre. Vi ble derfor svært interessert i ditt innlegg og i hva du eventuelt måtte finne ut om et mulig bevart arkiv, og håper du eventuelt vil dele dine funn med oss. Vennlig hilsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Jeg vil bare si fra at i Stavanger var det også en Norland Fotospesialist, Kongsgt.22,Stavanger.Fra tlf.katalog 1948. Hva tid den ble avsluttet vet jeg ikke, var borte fra byen endel år, men en ting vet jeg, der var 2 sønner født omkring 1937, som gikk samtidig men min bror på skolen.MVH. SOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Olav Hoset

Tusen takk for hjelpen så langt, folkens! Dere er fantastiske! Jeg lover å si fra om jeg finner ut noe mer. Flere tips tas imidlertid imot med takk. Knut Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Da min bror sluttet av som fotograf i Stavanger ble hele hans arkiv levert til Arkivet i Stavanger. Jeg regner derfor med at det skjer over hele landet, så jeg vil anbefale deg og kontakte Arkivet i Oslo. De vil i alle fall kunne svare på ditt spørsmål,Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.