Gå til innhold
Arkivverket

[#15767] Hermine Lien annensteds da ?


Gjest Kristian Nordeide
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristian Nordeide

Ja, om hun ikke finnes på Trøgstad - er det noen som overhode kjenner til en Hermine Lien noe sted i landet ? Hun skal etter sigende ha født et barn på Trøgstad i 1944, men hun kan jo ha benyttet falsk navn ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Det var litt dumt med to temaer da på samme person. Siden det her kan være snakk om nålevende personer på et lite sted tror jeg nesten jeg tørr si at du ikke kan forvente noe svar. Er det snakk om familie kan du jo henvende deg til Frelsesarmeens ettersøkelsestjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Til Geir.Det er 80 år sperregrense på fødselsregisteret til presten og helseopplysninger fra jordmorprotokollen. Er barnet bortadoptert så er det døpt i adoptivforeldrenes navn og umulig å koble med biologisk mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Geir: Jeg uttrykte meg uklart,ved adopsjon så skal en ikke kunne finne fødselen i registeret i kirkeboken.Men det var først ved en lovendring i 1935 at en fikk 'sterk' adopsjon så det kan hende at der tidligere ble innført og ikke strøket i fødselsregisteret bortadopterte.Der er jo som kjent 100 år sperrefrist på slike saker. PS.Jeg har i lenngere tid lett etter en bortadoptert-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Nordeide

Beklager hvis jeg har vært litt uforsiktig... Det dreier seg om en Hermine Lien født omkring 1904-1910... Hun er min slektning. Dersom noen har opplysninger som kan være til nytte, ber jeg om at dere tar kontakt med meg privat på: knordeide@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.