Gå til innhold
Arkivverket

[#15771] Ernst Peter Herman Engers første kone. De giftet seg i Kristiania før 1939


Gjest Anita Togstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Anita Togstad

Jeg leter etter min farfar Ernst Peter Herman Engers første kone. Det er ikke sikkert at hans tre fornavn er i riktig rekkefølge her.Han står i FT 1900 Lenke oppført som Herman Peter Enger. Født i 1891.Han giftet seg med min farmor ca. 1939, og har på ett tidspunkt vært gift tidligere.Min far har noen få opplysninger. 'Damen het Stamnes til etternavn (jeg ville ikke ta hans opplysninger som 100% riktige). De bodde nok på Majorstua, Marienlyst eller Fagerborg. En butikkeier, Kongstein, som hadde butikk i Jacob Aalls gt 40 omtrent, visste om henne, så de må ha bodd i nærheten. Jeg tror hun døde mens faren min var gift med henne, og det skjedde nok før 1939.'Er det noen snille sjeler der ute som kunne sjekket kirkebøkene for området for meg. Jeg vet det er mye å spørre om og en stor jobb. Jeg vet jo ikke engang hvilket år de ble gift. Vi kan jo annta at de giftet seg etter at han var 18 år, dvs. 1909.For å være helt ærlig, vet jeg ikke hvor stor jobb dette er. Men hvis noen av dere detter innom dette navnet, kunne dere kanskje hjulpet meg litt.Vennlig hilsen Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Anita! Jeg foreslår, siden du bor i Oslo, at du forsøker deg på en tur til Oslo Byarkiv. Der har de kommunale folketellinger, helt frem til 1942. Du bruker adressebøkene for å finne hvor folket ditt bodde, og så finner du lett frem i folketellingen! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.