Gå til innhold
Arkivverket

[#15776] Johan Christian Larsen - Hadsel Nordland


Gjest Tom Harald Dahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Harald Dahl

Jeg er ute etter min tipp-tippoldeforeldres foreldre og deres tidligere slekt. Har liksom alle de andre - men ikke deres forfedre:Johan Christian Larsen (ble også kalt for Peter Gærtner) f. 28.06.1825 i Huseby i Hadsel/Bø (er litt usikker på hvor Huseby ligger). Død 16.10.1911. Gift med Helene Cathrine Jacobsdatter f. 7.8.1826, Rå i Hadsel, død 26.10.1905. De giftet seg 15.11.1867 i Hadsel, Nordland.De fikk totalt 10 barn i sitt ekteskap, mulig 11.har søkt på microfile for Hadsel kirke i de årene, men det var svært uleselig for meg å forstå hva som står der.Er det noen som har opplysninger om dette ekteparets foreldre og deres opphav? Takknemlig for svar og videre hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Dette må være verdensrekord. Det må være noe galt med årstallene. Helene ble altså gift, 41 år gammel, i 1867, og fikk attpåtil 10 barn etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Harald Dahl

Hei Berit! Ja giftermålsdato må være feil! De fikk iallefall sitt første barn i 1847, så de må ha giftet seg rundt den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Harald Dahl

Hei igjen Berit! Ja den lenken har jeg vært innom tidligere og det er disse folkene. Men som sagt - hvem er foreldrene til dette ekteparet!?Håper du har noe å bidra med? Eller noen andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

I 1865 Hadsel på Raa grd. finnes en Jakob Hartvigsen 72 år f. Hadsel, føderådsmann og kone Martha L. Hansdt. 54 f. Næsnæ. (muligens hans 2.kone?).I 1801 Hassel, Raae grd. finnes også en Jacob Hartvisen 6 år. Kanskje denne Jacob er faren til Helene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tom Harald Dahl

Dette innlegget ble lagt ut samtidig som fellesferien startet. Jeg forsøker å starte denne debatten på nytt.Berit: Det er godt mulig at det er riktig hypotese du har lagt frem her. Håper noen har mer å bidra med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.