Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Stein N. Wisted

[#15782] Oppslag i kirkebøker for Lom, Skjåk, Vågå

Recommended Posts

Guest Stein N. Wisted

Kan noen hjelpe meg ?Jeg leter etter foreldre og besteforeldre til Karoline Jonsdtr. som skal være født 7.12.1845 i Svatholet, Bråtadalen i Skjåk. Hun giftet seg med Tor Iversen Blankenborg fra Vågå ca. 1867. De bodde i 1900 på/i Marsteinstredet, Lom.

Guest Trond Myrstad

Fra Family Search fant jeg Tor Iversen og Karoline Jonsdatter gift Lom 4.6.1868, videre Karoline Jonsdatter døpt Lom 1.1.1846 med foreldre John Christensen og Rønnaug Jonsdatter. Disse to giftet seg i Lom 30.11.1843. I folketellinga for 1865 er de bosatt på Studsnæstræet, Lom, hhv 53 og 51 år gamle, dvs. f. ca 1812 og 1814.

Guest Ketil Firing Hanssen

I følge VRI på familysearch.org het faren John Christensen (oppgitt ved vielsen med Thor Iversen 4. juni 1868 i Lom).

Guest Stein N. Wisted

Takk skal dere ha begge to.Nå håper jeg at noen også har mulighet til å finne foreldrene til John Christensen og Rønnaug Jonsdtr.

Guest Trond Myrstad

I folketellinga fra 1865 er fødestedet til både John og Rønnaug oppgitt til Lom. John fant jeg ikke i farten, men en Rønnaug Johnsdatter er født 26.2.1815, døpt 2.4.1816 i Lom med foreldre John Pedersen og Ragnhild Poulsdatter. Disse to giftet seg i Lom 10.4.1815.Jeg fant fem barn som John og Rønnaug var foreldre til: Kristen (døpt 12.1.1844), Karoline (døpt 1.1.1846), Ragnild (døpt 2.12.1849), Anne (døpt 4.6.1854) og Rønnaug (døpt 26.4.1857). Siden den andre jenta døpes Ragnild, er det ikke usannsynlig at det er John Pedersen og Ragnhild Johnsdatter som er foreldrene til Rønnaug.Ragnhild Jonsdatter finner jeg i folketellinga for 1865 som enke/føderådskone på Ekre i Lom (81 år gammel). Det er mulig at dette er samme Ragnhild Poulsdatter som bor sammen med moren Rønnog Knudsdatter på Størust i Lom i folketellingen fra 1801. Alderen på Raghild er her oppgitt til 12 år. Rønnog Knudsdatter er inderst, 40 år og ugift.

Guest kai m kveum

Du vil finne flere ledd bakover ved å slå opp på Lyngvedsgardane i Bygdabok for Lom 1 og i Ættebok for Skjåk under Risheim.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.