Gå til innhold
Arkivverket

[#15783] Forfedre av Hans Jensen Sundt


Gjest Magnus Klausmark
 Del

Recommended Posts

Gjest Magnus Klausmark

Jeg etterlyser Hans Jensen Sundt, født i Kåfjord i Talvik (nåværende Alta). Hans foreldre var Jens Sundt og Lucie Clausdatter i Kåfjord. Hans fikk et uekte barn med Margrethe Sophie Eliasdatter, som jeg heller ikke vet noe om.- Jeg lurer på når Hans vart født, og om det finnes opplysninger om denne familien i evnt. bygdebok for Kåfjord, Alta, Talvik eller noe??.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Magnus:Du vil finne endel om dem du søker ved å anvende søk i kirkebøker, f.eks. her er et av deres barn. Da har du noen årtall å gå ut i fra osv.LenkeMvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Som du ser var det tre barn i vedlagte søk, hvorav Lucie (u) er den 1.fødte før de var gift.Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus Klausmark

Ja... det var vel litt klønete av meg og glemme det.Jeg vet at Hans' uekte datter Lussi/Lucie ble født i 1837. Noe mer vet jeg egentlig ikke. Hans' foreldre Jens og Lucie var faddere ved barnebarnet Lussi Hansdatter's dåp (Hans' datter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus Klausmark

Takk Knut!. - Jeg vet fremdeles ikke hvordan jeg skal finne foreldre til Jens Sundt og Lucie Clausdatter, men jeg får vel se om jeg finner noen treff på folketellingen 1865, eller 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Tittet litt i Familysearch og fant følgende: Jens Sundt (25 år far Ole Jensen Sundt) gift 22/2 1829 V.Frue Trh. med Birgithe Lucie Hartz (22 år far Johan Hartz). De fikk en del barn i Trondheim.Jeg vet ikke om det er dette paret du leter etter, men husk det må sjekkes nøye mot kirkebøker da opplysninger fra FS ikke alltid er riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nei, det kan vel ikke være hans foreldre siden Hans fikk barn i 1837. Da må vel Hans være født senest 1820, men heller kanskje rundt 1815 eller før. I 1801 finnes 1 Ane Lucia Clausdt. 7 år, Bodøen Hundholmen grd. Hun ville jo vært rundt 21 år i 1815.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Når det gjelder hvor hun kommer fra, såfremt hun ikke finnes i de digitale dåpsregister her i arkivet, vil du nok måtte se i microkortene. Bestill dem f.eks. via biblotek.LenkeMin erfaring med Finmark er nesten null, men ser at ofte kan et innlegg i no.fritid.etterlysning gi noe.Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.