Gå til innhold
Arkivverket

[#15795] Ekteskap i Bergen rundt 1900/folketellingen i Bergen 1912.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

I tellingen 1900 finner jeg i Thomas Hvidssmug 1b familien Fredrk Nagel f.1875 i Ålesund , hustru Petra Nagel f. 1875 i Bergen og deres nyfødte sønn Wilhelm f.20.01.1900.Petra var døpt Petra Sofie Hansen og født 10.12.1876.Jeg kan ikke finne paret gift i Bergen.Fredrik var trolig sønn av Wilhelm og Jensine Lovise Nagel i Ålesund.De var katolikker.Dersom Fredrik var katolikk , hvor ble de da viet?Er familien i Bergen 1912 , og i så fall, vilke barn er da oppført?Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Vilhelm Edvard, sønn av Snedkersvend Fredrik Kristian Nagel, bosatt i Th. Withs Smug 1b, født 1876, og Petra Sofie Hansen, født 1876, ble født 20. januar 1900. og døpt i Nykirken 25. mars samme år. Dette er det eneste barnet vi finner døpt i Bergen. Dette ekteparet står ikke i medlemsfortegnelsen til den katolske kirke i Bergen.Det var et krakk i byggevirksomheten i Bergen rundt 1900, og ganske mange murere og bygningsmenn flyttet ut i årene like etter 1900.Vi finner ikke Fredrik Kristian Nagel, hans kone eller sønn i Bergen i 1912.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for hjelpen Yngve.Fredrik Kristian Nagel var jo fra Ålesund , og jeg tror kanskje de dro dit.Jeg har heller ikke funnet ekteskapet deres i Bergen.Faren til Petra, Edvard Mathias Hansen og broren Karl Johan Hansen m/fam dro samme veien rundt 1911/12. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.