Gå til innhold
Arkivverket

[#15796] Soldat under første verdenskrig


Gjest Rolf dale
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf dale

Noen som har peiling på hvor man kan få info om norsk utvandrer (morfar)- som tjenestegjorde som amerikansk soldat under Første Verdenskrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Gi oss navn og data, dvs. det du har om ham. Antakelig går det ann å finne frem noe via Ancestry.com som er en betal tjenste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Dale

Hei! Han het Lars-Johann Olsen Dale.Var fra Dale i Meland komune(Hordaland) født 07 09 1895. .Har hørt at han brukte mest Olsen navnet da det var lettere for amerikanerne å forstå. Mvh:Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hqr du noe mer ang. Lars-Johann? Når emigrerte han osv? Hvor bosatte han seg? Eller er det bare hans militære karriere du er ute etter? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Dale

Det jeg kunne tenkt meg var å få kunnskap om hvor han tjenestegjorde,avdeling -egentlig det meste om hans liv i krigen.Han bodde i Brooklyn NY hos sin søster.Vervet seg etter en ulykkelig kjærlighettsaffære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Antoni Pisani

Hei,Finner du ut noe mer om ham hører jeg gjerne fra deg;-). Jobber med en artikkel om norske frivillige i første verdenskrig.AP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Hella

Rolf - se innlegg 18383.Foreslår at du søker på WW1 Veterans og lignende på internett. Da fikk jeg opp en del interessant. Hvis du vet hvor han bodde, er det enklere, for delstatene og county-ene har veteranforeninger av ulike slag. Da kan du kontakte veteranforeningen på hans hjemsted og kanskje få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.