Gå til innhold
Arkivverket

[#15834] Arent Esaias Lund Lohmann i Bergen


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nina Møller Nordby

Jeg hadde nok sjekket opp disse - Styrmand Isach Esaias Lohmann og hustru Karen Sophie Christensen. De ser ut til å ha døpt sine barn i Domkirken, Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Mangler noen dåpsfortegnelser fra Domkirken i perioden ca 1831-1833 ? Jeg lette en gang etter en slektning og fikk beskjed av Nedrebø at noe manglet på Digitalarkivet. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Fjogstad

Dette å forvente at man behagelig skal kunne sitte å slå opp digitalt straks, er vel en urimelig forventning. Endel av en slektsgranskers arbeid er nettopp å kunne yte noe selv, samt ha tålmodighet. De etterlyste fødsel kan man få herfra:LenkeMvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Kommentar til Knut Fjogstad.Du kommer med noen bemerkninger som jeg finner litt smakløse. Visst trenger vi tålmodighet som slektsgranskere-visst skal vi yte noe selv. Men dette forumet er et utmerket sted å hjelpe HVERANDRE med ting man står fast i. Hvis du ikke kan hjelpe-la vær å svar på innlegget mitt.mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Yngve Nedrebø

Arent Esaias Lund Lohmann, ble født i Bergen 2. september 1832, og døpt i Domkirken 16. i samme måned (nr. 113/1832 mannkjønn). Foreldrene var stydmann Isach Esaias Lohmann og kone Karen Sophie Christiansen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.